söndag 30 november 2008

Den Stora Festen

Jo som ni ju vet hade jag min 50-årsfest i går.

Vilken fest!

Alla åt och berämde verkligen maten. Jag ficka alldeles för mycket över, men hellre det än att det inte räckte till.
Många hämtade flitigt i baren. Jag tog betalt, 10 :-/drink. Fick in 1720:-!

Det är ju inte klokt. Det räcker till nästan halva bussräkningen. Jag tror det var 8-9 st som utnyttjade den buss, som jag hade abonnerat för kvällen.

Jag blev ju väldigt uppvaktad, förstås. Fick så mycket presenter, som jag kommer att berätta om någon annan dag. Mina arbetskamrater hade skrivit en sång till mig, som de framförde =)
Det har i väldigt många år, varit jag som skrivit alla sånger, vid pensioneringar och jämna födelsedagar. Nu var det min tur att få en egen sång. Jättekul.

Vi hade också karaoke, som utnyttjades flitigt! Inte minst av mig själv. Särskilt på slutet...
Sista gästen gick hem klockan 4 i morse och jag med min brorson och hans något beskänkta sambo, traskade hem till ig, där han fick ligga på golvet, på ett överkast och hon fick ta soffan. jag hade ingen annan plats, för Johnny, Linnéa, Peter, Mmarta och Camilla sov ju också här.

Klockan 5 somnade jag, vaknade klockan 8. Sedan städade vi i festlokalen i 4 timmar. Tack Johnny, Linnéa och Camilla för städhjälpen. Den var GULD värd! Jag har inte riktigt orkat titta på alla presenterna, men det är i alla fall väldigt mycket fint på mina bord och bänkar just nu =)

Efter det slumrade jag på soffan ett par timmar, men nu ska jag sova.
I morgon fyller jag ju 50 år

Det vore inte kul, att vara helt uttröttad, för det kommer ju fler gäster.

Gonatt från en väldigt trött, men nöjd och mycket glad Britt-Marie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gratulera jag gratulera
jag gratulera lilla Lia idag
utan blommor och blad
vill fira Lias dag
Jag gratulera lilla Lia idag.
Ett fyrfalldigt leve,hon lever.
Hurra,hurra,hurra,hurra.
Grattis på din stora dag.
Och ha det fint med dina gäster.*ler*
Många kramara agath.

Anonym sa...

Tack!

sarawn sa...

Grattis på födelsedagen!!
Kram från oss i Lunde!
PS Hittade du min svarta fleece? Jag måste ha glömt den där....DS

Anonym sa...

Hej. Jodå, den är här. Jag lämnar in den på Micksäter vid tillfälle.
Nu ska jag kolla din blogg. Vi hörs
ps. tack för i Lördags =)

Anonym sa...

Jag är såå nyfiken på alla din presenter..ring och tala om det snälla...