tisdag 2 december 2008

Presentation av presenter från mina barn

Av min kära dotter fick jag båda mina dyra favoritparfymer, 3 flaskor med Solskydd, med solskyddsfaktor 80!!! Hon har hittat dom på E-bay och beställt dom ända från Australien. det är en ny sort som nyligen har lanserats. jag fick också en jättefin ljuslykta med bl a tomtar i. 2 läckra margaritha-glas, med tillhörande burkar som innehållande speciellt margaritha-salt =D
Hon hade också satt ihop ett album, med mina favoritobjekt. (Mina barn var alltså med på alla bilderna.)

Av Peter och Marta fick jag en röd spark, med signalhorn och trafik-korrekt lykta med vitt ljus framåt och reflexer på sidorna. Dessutom hade de gjort en bok åt mig (tillsammans med Millan) I boken finns en massa filmaffischer. En lite justering hade de gjort i filmtitlarna, så att ex.vis Pippi Långstrump, blev Pompi Långstrump. Där fanns ochså Pompinator, Pompi och Alexander, På Pompifronten intet nytt, Moulin Pompi, Pompis änglar, Sju år i Pompi, Mannen som kunde tala med Pompi, Pompi Potter, The Good, The pompi, The bad. osv osv Det är totalt 51 filmtitlar.
Under varje filmaffisch, fanns även en kort beskrivning av just den filmen. I "Pompi är far till alla barnen" beskrivs även så här citat: En stjärnspäckad komedi av Kjell Sunddvall som tidigare gett oss komedier som "Lorry" och "Vi hade i alla fall tur med Pompiandet "och thrillers som "Jägarna" och "Sista Solskyddsfaktorn" Slut citat
Hysteriskt roligt!
Dessutom fanns en bild av mig, inklistrad i varje affisch. De har alltså bytt ut ansiktet på huvudrollsinnehavaren och satt dit mitt istället. Kul kul.

Av Johnny och Linnéa fick jag också en väldigt genomtänkt present. Det var en svinlyxig jättestor skål, av borstad metall, alltså en superstor salladsskål, inklädd med prasslig plast , dekorerad med vita krullade snören och en vacker snöstjärna. Inuti hade de fyllt den med massor av ofärgade glas-"stenar", där fanns två jättefina lyxiga Champagneglas, en fin bok om Champagne, en ask lyxig Champagnechoklad, samt två halvflaskor dyr champagne.
Vad sägs om Moët & Chandon och Veuve Clicquot Ponsardin? Skamsen får jag erkänna att jag inte tittade så noga på innehållet. Det var lite vimsigt där, vid presentöppnandet. Först idag, har jag hunnit titta på mina presenter i lugn och ro.
Det är så fina champagner, så jag törs väl inte dricka av dom.
Men det ska jag göra! Jag ska klä upp mig, äta en god middag och så ska jag servera mig själv och Lasse ett glas väl kyld Champagne, till vilket vi skall avnjuta den fina chokladen.

Det bästa av allt var i alla fall, att de kom till mig, för att dela min dag. Det tackar jag särskilt för.

Kramar och stort tack, till er alla fem från er stolta och glada "Mamma-Pompi"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Lia..att det blev så lyckat! Detta kan du ju "leva" länge på eller hur? Du fick ju så lite av mig...men det är ju tanken som räknas visst!
ska snart iväg till jobbet,du ska bara känna hur jäkligt ont jag har i min axel och handled fy "tusan" men det är bara att bita ihop! ha det gott min kära syster,hoppas vi ses snart! kram!

Anonym sa...

jag fick inte alls lite! Vad är detta? har jag inte skrivit vad fina grejor jag fick av dig? det är uppställt tillsammans med det andra nu =)

Linnea S. sa...

klockan är 06.38, vill bara beskriva det otroliga i att jag är vaken!!!!

Vad roligt att du blev glad för presenten! :)

Anonym sa...

God morgon Linnéa!
Klart jag blev glad för presenten. jag tänkte packa upp allt i går, men den är så fint gjord, så jag har ingen lust att förstöra den, så den står på golvet i vardagsrummet nu, bredvid en massa blommor =)