fredag 14 november 2008

Helg igen - så skönt

Fredag. En ganska jobbig dag, tycker jag, eftersom man har jobbat hela veckan och då är man ju TRÖTT. Häller upp ett glas gott rött vin till maten, kanske ett till. Sen är det godnatt. Jag orkar inte hålla mig vaken. Billigt blir det förstås. Och nyktert.

Det går sakta framåt hemma. Vi har äntligen börjat lägga nya parkettgolvet. Det blir kanonfint!
Får vi bara det på plats, så kan jag ju fortsätta med uppackningen. Det står alldeles stilla med det nu. Om två veckor har jag min 50-årsfest. Barnen kommer hem och skall ha sovplatser. Idag är det en massa kartonger och grejor precis överallt.
Jag blir stressad och frustrerad över detta faktum och när saker går mig emot, så gråter jag lätt en skvätt. Jag tror att jag är för trött helt enkelt.
Snälle Lasse står ut med mycket han.
Jag är så glad att jag är förlovad med just honom. Han är god som guld, den mannen!
Och nej- vi ska inte gifta oss. Det räcker så bra med att vara förlovade.

Idag ska vi lägga några rader till av parkettgolvet. I morgon ska vi välja ut nya klinkerplattor som skall ligga under pelletskaminen. Det är kanske 1,5 kmv, så det är inte så mycket. Vi tänkte oss stora skivor. Det kanske går åt 6-8 stycken, bara.

Något som vi har upptäckt är svårt att hitta, är snygga handtag till köksskåpen. Det finns en modell som vi båda gillar, men den är alldeles för kort. Enligt Lars så kommer det att se fånigt ut, med korta handtag på stora lådor. Ju mer jag funderar, så börjar jag hålla med honom.

Vi har tittat nästan överallt, men ännu har vi inte hitta några grova handtag i svart smide, som är tilltalande. Inte ens på nätet.

Köket blir helt underbart. Jag är såååå nöjd! Trodde aldrig att jag skulle få ett så fint kök, nån gång i mitt liv =D

Nu är strax lunchen slut. Jag sitter här och "tjyvskriver" Hoppas ingen kollar mig idag =)

Sköt om er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena..syrran..jasså du "tjuvskriver" oxå på jobbet *skratt* jag kan förstå att du känner dig stressad inför din stora dag...men var du bara lugn ...den kommer och den går..*L* du ska inte ha så många "måsten" tänk på hälsan..ha det gott kramar..

Anonym sa...

Jag har inga måsten. Däremot en massa VILL HA =)
Att få köket och vardagsrummet klart bör bli klart snabbt för att kunna packa upp. Jag behöver packa upp för att få plats med sängen i gästrummet. Mina barn kmmer hem och där har vi ett måste. De måste få någonstans att sova...födelsedagen ska inte firas här hemma. Däremot skall jag ha 5 ungdomar här, som inte får plats nu. Behöver nog någonstans för dem att åtminstone kunna slå ner rumpan en stund, när de inte sover...