söndag 9 november 2008

Tidiga presenter

Kul va?

Idag var syrran här. Jag fick ett stort paket. I det låg det mycket roligt. En jättefin tomte, grå ,med luvan nerdragen i ögonen. Inuti var en flaska Hjortronglögg. Mums.
Dessutom en glaskula som kan hängas i fönstret. Den har en liten ljusslinga inuti, så det lyser så fint. Sen var det en jättesöt liten tomte. Svart, med tjock mage och rödvit randiga pinnar till ben. Dessutom fanns där en bok. Viveca Lärns fortsättning på Saltön. Jag som ÄLSKAR Saltön! Hur visste hon det???
Sist men inte minst, fanns en bok till, som jag redan börjat läsa. ;ark Levengood och Unni Lindells bok, som heter "Gamla tanter lägger inte ägg"
I denna bok är det en massa citat från barn mellan 5 och 10 år, som dess två har intervjuat.
Om ni minns en blogg för någon vecka sedan, där jag klippt in citat från barn? De flesta var tagna ur den här boken.

Jag satt och fnissade redan på sidan 2 och det var bara förordet!

Nu ska jag läsa lite mer i den. Svårigheten för mig, när jag har en ny bok i handen, är att inte läsa ut den för fort. Då tar det ju slut, på det roliga...jag slukar dock böcker i ett rasande tempo.
Denna lilla bok, ska jag bara läsa några sidor i taget. Så att jag kan njuta av den i minst två dagar ;-)

TACK Syrran, med "Gubbe". Inte är du snål, inte! Det här var alldeles för mycket. Glad blev jag i alla fall, det är säkert det.

Kram

4 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Jag vill OCKSÅ ge presenter i förväg! Får man det? :D

Anonym sa...

Hallo på dig kul att du blev nöjd... Nej Camilla ..man får inte ge presenter i för väg...jag hade ett gilltigt skäl.. Du Lia ojojoj så mysigt och fint ni kommer att få det i det "nya" huset ...Tur att ni båda är händiga ,hälsa med dig Kramar....

Anonym sa...

Jag tror det kommer att bli toppen i huset. Om ett år, så är allt på plats, precis som vi vill ha det.
kram

Anonym sa...

Hej Lia!
Tack för din hälsning hos mej
Jag önskar dej en god natts sömn.
Kramar