fredag 28 november 2008

Maten är klaaar

Allt är nu hackat, klyftat, skivat, blandat och rullat. Det återstår bara att koka pastan till pastasalladerna, som vi blandar ihop i morgon. Tilbehören är blandade, så det är bara pastan som fattas.

I morgon skall det bara läggas upp snyggt och dukas, men det har jag lejt två duktiga tjejer att fixa. Själv ska jag bara insrtuera dem hur jag vill ha det, så får de fixa biffen. Jag kommer att komma till festlokalen en halvtimme innan, så att vi kan kolla av att det ser bra ut.

Här hemma, ska vi bara städa sovrummet och arbetsrummet, samt dammsuga och svabba golven. Sen är det klart för födelsedagsfirandet. =)

Nu ska jag fixa middag och sen åker vi till lokalen och sätter upp borden och gör fint där med girlander och ballonger. Ska ta dit det mesta av maten också, så det finns på plats. Vill ju ha så lite som möjligt att göra i morgon.

Apropå i morgon, så vill jag ha sovmorgon. Annars är jag beredd att somna redan vid 22 tiden, om jag känner mig själv rätt.

Vi hörs på söndag. Då kommer alla detaljer om festen!

Bye bye

2 kommentarer:

Anonym sa...

kOM JUST HEM FRÅN JOBBET...LYCKA TILL IMORGONKVÄLL...

Anonym sa...

Hej Lia!
Det verkar som jag missat
något här,kan du svara mej
Har du just fyllt år?
Jag önskar dej en trevlig 1:a advent.
Kram.