torsdag 27 november 2008

Jag kan ta del lite lugnt

Jo - faktiskt.
Det har lugnat ner sig. Jag ska bära undan några kartonger till förrådet, sen ska huset städas.
Det är förutom en kort tur till stan, vad jag skall göra idag. Jag har planerat in det så, för att slippa stressa. Alltså ungar: jags stressar inte- jag har kul!
Däremot innebär det en hel del planering.

I går åkte jag hemifrån för att permanenta mamma, på morgonen, vid sisådär 9-tiden.
Jag hann inte klippa henne för...
...klockan 12.15 spanade jag in en lägenhet åt Johnny. Nytorget 2 i Sundsvall. Mitt i stan. Jättefin lägenhet, men det var typ 40 pers som kollade. Jasg lyckaes i alla fall skriva in Johnny som nr 2 på listan av intresserade. Jag tror att man har störra chans om man står högt uppe på listan.
Håller tummarna nu.

På väg till lägenhetsvisningen blev jag upplockad av en dotter. Milla hängde med mig resten av dan. Kul med sällskap och kul att hon orkade!

Hem igen till mamsen för att klippa henne. Sedan till lillebror med hans fru och lilleman, för att hämta lite prylar.

Vidare till Axfood för att inhandla mat till festen. Vidare därifrån till Systembolaget, Coop och Willys innan jag hade köpt allt.
Jag hittade inga girlanger dock, men jag ska åka en kort vända till stan, för jag skall ordna lite med mat som jag beställt. Jag har alltså bestämt mig för att köpa mig lite tid, genom att beställa potatisgratänger genom Lasses Matstuga. Skala potatis för 60 pers känns lite tungjobbat, liksom. det är inte en roöig del av matlagning.

Jag vill göra det roliga ;-) Snygga uppläggningar och välsmakande bröd osv.

Denna gång blir det inte mitt hembakade specialbröd. Lasses kusin Gittan har bakat rosenbröd åt mig, så det tackade jag för och tar emot med glädje.

I morgon skall Gittan även komma hit och hjälpa mig hacka grönsaker , skiva mozzarella osv.

Jag ska göra mina rullar av lufttorkad skinka med parmesansmör. 60 personer innebär minst 150 st, för de är små och mycket goda. De serveras med ruccolasallad, pinjenötter, coctailtomater och hallonbalsamico. Så där, där är en del av min buffé

Det kommer även att finnas grillade kycklinglår,( sk drumsticks) rostbiff, potatisgratäng, pastasallader, oliver, marinerade vitlöksklyftor, syltlökar, fetaosttärningar, vanlig sallad, minipajer, ost å kex, kaffe och tårtor.

Jag tror inte att någon behöver vara hungrig.

Nu måste jag skura badrummet, sen ska jag till stan.

hej svejs

9 kommentarer:

Linnea S. sa...

yummy... är det fel att längta mest efter maten?

Kommer iaf inte kunna dricka något vidare, har ätit naturdiet hela veckan så jag kommer bli full as a kastrull på två sek. om jag inte passar mig. Men det är lugnt, jag är bra på att passa mig.


Ses snart!

Anonym sa...

Inte är jag orolig för det! Synd, bara. det finn vitt vin, rött vin, öl, cider och massor av olika drinkar, ät normalt dan före vettja ;-)

Anonym sa...

fast du borde längt mest efter mig ;)

Anonym sa...

Det var jag, men inlägget slank iväg *L*

Anonym sa...

Hej Lia!
Ja den är fin,du får komma och njuta hos mej så ofta du vill *blink*
Oj det blir brådis riktigt då, vilken dag fyller du år?Det verkar som du fyller ungefär som jag,är du skytt som jag?Var gör du av katterna när de är hos dej då?Det är besvärligt sådant.Jag vet en kamrat till min äldste pojke hon har också allergi av alla de slag tom rökning,för jag vet att hon kunde inte komma hem till mej när jag rökte.Men det måste vara besvärligt att ha.
Jag önskar dej en skön Torsdag.
Kram.

Linnea S. sa...

Okej då, men jag vill vara mindre kvinna och mer playboy-bunny! :D

Anonym sa...

hej agath. katterna får vara hemma, för man kan ändå aldrig städa bort det som ger allergi. Det försvinner tidigast efter ca 3 månader. Nej ungdomarna får vackert stoppa i sig allergitabletter. Gärstrummet är dock relativk kattfritt. Dörren hpls stängd till Samiras förtret =) Ingen katt har varit i närheten av sängen på drygt 1 år. Nya kuddar och nytvättade täcken hjälper till. Jag fyller fyller år 1/12, dvs på måndag =)

Anonym sa...

Hmm... Är så avundsjuk...jag förstår att du har roligt nu,det hade jag med innan min födelsedag..blir sååå ledsen att jag inte kan åka ner..så huga då! men du..hälsa alla och förklara ,jag har ju en orsak eller hur? många kramar och ha det gott ...Roger hälsar

Anonym sa...

Jag ska hälsa dem. och förklara. de kommer säkert att fråga efter dig.
Höres!