söndag 16 november 2008

nu börjar det se bra ut

Köksön är på plats, lampan är upphängd ovanför. Köker ser trevligt och välkomnande ut. Parketten i vardagsummet är lagd till 3/4 och vi skall lägga på klinkers där pelletskaminen skall stå. Det finns redan klinkers där, men det ser inte så trevligt ut och eftersom parkettgolvet är 14 mm högre så måste vi lägga nytt. Vi har köpt stora plattor som är lite "råa" och som är av skiffer. Sen ska vi foga med antracitgrått. Det blir nog snyggt.

På den del av vardagsrummet där golvet är lagt, har vi burit in möblerna. Vi har också varit och köpt matsalsmöbeln och 4 barstolar till köksön i samma stil. Det börjar se ut som ett hem och inte en byggarbetsplats. Känns väldigt trevligt, måste jag säga =)

Fattas bara en matta till vardagsrummet. Men det är så dyrt om man ska ha en bra matta, så det får vänta.
Vad jag har upptäckt är, att jag har väldigt dåligt med dukar. Jag vill ha löpare. Eftersom bordet är 2 meter långt och även köksön är nästan 2 meter, så måste jag köpa in lite nytt. Oj så tråkigt att behöva shoppa. Oj oj oj.

Eftersom det nu är mycket bortplockat från det blivande nostalgirummet, så kan jag bära ut kartonger dit och möblera i gästrummet också. Allt ska nu ske, under de närmaste 7 dagarna. Sedan skall det vara klart.
Okej att det kanske fattas lite lister här och där. En massa kartonger kommer att vara ouppackade, men det gör inget. Huvudsaken är att det blir klart, i det stora hela.

På onsdag 26/11 skall jag handla till min 50-årsfest och från den dagen skall jag inte ägna mig något alls åt renovering eller att packa upp. Inte förrän efter min födelsedag. Då har vi ju lite mer tid på oss. Vi kan ta det lite lugnare och fixa den sista finishen. Sedan tar vi och grejar rum för rum, När vi vill, utan stress. Det skall bli riktigt kul.

Natti natti alla glada!

8 kommentarer:

Linnea S. sa...

Det låter roligt att se er gemensamma hem växa fram! kram limpan

Sanna sa...

Jag ska bara informera Mamman om att jag måste jobba den kvällen din 50-års fest är. MEN du ska inte oroa dig, jag och Fanny kommer som avtalat (kl. 15 sa vi eller hur?) och så åker jag därifrån mellan 23-03 och kommer tillbaka. Fanny har lovat att hålla ställningarna. Jag kan varken ta ledigt eller hitta någon som vill ta min vakt istället för mig så jag blir så illa tvungen.

Anonym sa...

Hej Lia!
Ja det vore kanske inte så dumt att
få i julklapp,får man det inte kan man
säkert köpa det själv.*ler*
Men jag fick ju mina från imp eftersom jag
köper deras recept.*ler*Men en sak till om
man skulle få det långtifrån så går de ju inte sönder heller,så det är ju en bra sak.

Jag ska gå in till dej sen när jag är färdig här,
har du tagit nya bilder?
Jag kom ihåg när jag bodde i Älmhult så hade
jag en köpelägenhet där fanns ingen frys så jag
fick köpa mej en.Så vi åkte till en lanthandel
några mil ifrån Älmhult och jag såg ett frysskåp som jag blev väldigt förtjust i den skiftade i gult och den var 2 delad så jag behövde inte öppna
hela frysen på en gång.Väldigt praktiskt tyckte jag.Den hängde med i ett antal år.och många flyttar till sist fick min mamma den för hon varit snäll och låt mej och min son bo hos henne
tills jag fick en lägenhet.
Men sådadan frysar finns kanske inte idag?
Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
Kram.

Anonym sa...

Sanna: Kan ni komma lite tidigare, så är det bara bra. Om ni är duktiga och jobbar undan disken till klockan 23så är det lugnt. Det är tidan fram till dess som jag behöver hjälp. Vid det laget bör ni ha dukat undan maten och ordnat disken, samt satt fram chips å sånt, hoppas jag. Då behöver du inte komma tillbaks. Fanny kan kanske rent av åka med dig, alt. åka med bussen tillbaks klockan halv ett.

Anonym sa...

agath: nej jag tror inte det finns det =9 Min frys är i alla fall rymlig och jag har äntligen gott om plats för mat och bakning. Ha det så gott.

Sanna sa...

Inga problem Mamman, vilken tid vill du att vi kommer? Och vart exakt är det vi ska? (Säg adressen så fixar Eniro-Sanna resten!)

Anonym sa...

Häreborg, Indal. Man kör förbi Kovland mot Indal. Över Kävstabron. Ta till höger efter kyrkan. Sen första höger. Där står en stor röd byggnad på höger sida, det är Häerborg. Häreborgsvägen nr 2, eller 4 tror jag.
klockan 2 kanske är lagom.

Sanna sa...

Då säger vi kl.14 på Häreborg då :)