torsdag 20 november 2008

Om jag bara kunde

Om jag bara kunde ta över din sjukdom skulle jag göra det.
Om jag bara kunde, skulle du slippa all smärta och alla problem
Om jag fick bestämma, skulle jag vrida klockan bakåt och förhindra
att du blev sjuk över huvud taget
Om jag fick bestämma, skulle du sluppit denna erfarenhet.
Jag kan inte mer än att stå bredvid och observera
Jag finns där hela tiden, när du behöver mig
Men det räcker inte
Jag kan inte ta bort det onda, jag kan inte få dig att bli bra.
En mamma vill ju jämna ut vägen för sina barn. En mamma ska kunna
blåsa på det onda så det försvinner.
Jag känner mig så maktlös.
Men jag finns här, hela tiden och jag älskar dig oerhört mycket

7 kommentarer:

Sanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sanna sa...

Jag har lärt mig att vad som än händer, eller vad man än gör som barn, speciellt som dotter, så är det aldrig tillräckligt det som mammor kan åstakomma enligt dem själva. Fast det är tillräckligt egentligen att bara vara mamma. För mammor är bäst BM, det är de alltid.

Sanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camilla Franzén sa...

Nu är det ju på så vis att den här världen inte är uppbyggd på små rosa moln där alla mår bra, utan vissa får helt enkelt fylla ut denna kvot som gör att alla ni andra kan känna er friskare.. Och när det nu är på detta viset så handlar det inte om att kunna blåsa bort det onda, för det kan ju ingen. Utan det handlar om att ha människor omkring sig som VILL blåsa bort det onda, har man det så har man dom verktyg som behövs för att kunna orka ha ont. Och nånstans kommer man ut på andra siadn lite blåslagen men det gör inte ont för alltid. Bara nu.

Anonym sa...

Jojo..det du Lia..Läs och begrunda din dotters kloka ord, jag tror att hon har ganska likt mitt "tänk"..hon är ju en "faighter" visst.... ha det gott kramar

Anonym sa...

Kloka tjejer, både Milla och Sanna
Kram

Camilla Franzén sa...

Sådan mor, sådan dotter!