fredag 21 november 2008

Det tar sig

Nu är det inte mycket kvar att göra i vardagsrummet. Lite småfix med lister osv. Gardinerna sitter uppe, Vi skall få upp någon tavla och fönsterbänken, så att jag kan ställa dit blommor.

Lasse sitter nu och suger på en liten whiskypinne. Det är han värd, som han har legat i. Det är inte klokt, så händig han är!

Jag tänkte låta bli vinet i helgen. Milla mår inte alls bra och jag skulle inte bli förvånad, om vi måste åka in till akuten igen. Det är snart varje vecka nu.

Hon gjorde en koloskopi, den sista inför stomioperationen. Hennes tjocktarm är alltså helt förstörd av att ha varit inflammerad så himla länge. Den har krympt (!) och rätat ut sig. det ser inte ut som en tarm längre, säger doktorn.
Så det spelar ingen roll om de försöker med millioner olika mediciner och behandlingar. Inge kommer att påverka den tarmen. Den måste bort.
Jag ser helst att de tar väck den nu. Direkt. Hon är ju så dålig. Och så denna värk. Matlusten borta. osv osv.
Lilla Gumman.

Nu ska jag plocka undan lite sågspån och annat grejs. Tänkte hinna dammsuga i kväll.

Natti natti

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lia!
Sitter just i pausen till nästa
avdelening av dansbandstävlingen.
Jadå jag har verkligen försett mig
och kvällen blir nog bra*fniss*
Jag önskar dej en skön Lördagskväll.
Kram.

Anonym sa...

Hej igen Lia!
Vi har vinterlandskap här just nu det är så vackert.
Jag önskar dej en skön Måndag.
Kram.