söndag 14 december 2008

Visst finns det tomtar

Jag har precis satt upp min krans på dörren.

Normalt så brukar man ju sätta upp den till advent, men det hann jag ju inte pga av allt jobb innan födelsedagen.

Apropå födelsedag, så fyller Lasses sons flickvän år på fredag. Jag har tappat bort fördelsedagspresenten...undrar om vi har småtomtar här? De kanske busar lite med mig.
Huset är byggt på en gammal bondgårds tomt. Vi har en matkällare i hörnet av tomten, som hörde till stamfastigheten.

Man vet aldrig och jag är inte den som säger annat än - visst finns det tomtar!

Sedan när det var dags att göra kransen, så blev jag lite sjuk, så det blev inget av med det.
Idag har jag i alla fall bundit den så fint.
Redan i höstas var jag ute och plockade lingonris, blåbärsris och gransris, som har fått stå ute.

Nu har jag blandat alla tre sorterna i kransen och dekorerat med röda band, samt torkade apesinskivor, frostat (av plast dock) äpple och kanelstänger. Den blev jättefin!

Jag hade tänkt göra två stycken, men jag ids inte. Det får räcka med en.

I ugnen står en skinkstek, kryddad med rosmarin och ingefära. Det doftar härligt! Jag ska ta och städa undan lite och sen tar vi nog ett glas glögg och firar 3:e advent.

Snart - är det JUL

3 kommentarer:

sarawn sa...

Klart det finns tomtar. Jag har oxå haft "hjälp" av dem.

Anonym sa...

Hmm, undrar var presenten tagit vägen, och mina fina juldekoration. jag lär väl hitta dom till påsk, eller nåt =9

Anonym sa...

Visst finns det Tomtar ..inge snack om den saken...det gäller bara att vara lyhörd och inte ha för bråttomt..du de finns omkring oss hela året ,så det så ha det gott..kram