tisdag 23 december 2008

Julnatt

Nu är allt klart. Det är så där magiskt som det bara är så här sent på kvällen innan Julafton. Ute gnistrar snön på marken och i träden. Man nästan känner hur barnen i husen runt omkring oss snurrar runt i sängen och drömmer om julklappar och om Tomten.
Det är en mysig stämning, men tyvärr är jag för trött för att orka sitta uppe längre och njuta av den. Jag kryper ner istället, i min sköna säng.

God natt, Pompisar. Jag ber att få önska er alla en riktigt, riktigt

GOD JUL

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lia!
Tack för dina kommentarer
hos mej,trots att du har fullt upp.
God fortsättning.
Julkramar.

sarawn sa...

Hoppas att ni haft en lika mysig julafton som vi haft!
Kram!!

Anonym sa...

Hej agath
ibland tassar folk runt ihuset och sträcker på benen, pudrar näsan osv. Då fårm ane en liten stund över:
hej Sara
Det var jättemysigt, men den slutade lite för tidigt för mig, för Arne och Mamma ville hem, de blev väl trötta och så var vi ju så få. Jag vill ju ha alla barnen hemma. Men du, bästa julklappen fick jag av Camilla. Något jag önskat mig i flera år. En stor tavla, inramad svartvit förstoring på mina tre barn. De ligger med huvudet mot varandra, i en triangel, så jag kan vända tavlan åt vilket håll jag vill. Alltid ett leende "barn" längst ner.

Anonym sa...

Tack för hur jag ska göra med grönkålen.
God fortsättning.
Julkramar.

Anonym sa...

Oki...nu är det ju så att nästa JUL så kommer vi att vara hos dig och ÄTA all din goda Mat..så det så :) Detta var då en konstig Jul för mig..eller hur? ha det gott kramar!

Anonym sa...

Ja! Gör det! Vad kul. Jag har massor av mat. Hur mycket som helst. Alltid.