torsdag 8 januari 2009

Mat mat mat

Jag måste börja banta. Eller i alla fall röra på mig. Jag ska promenera med mina stavar och börjar i helgen.
Idag blev det kokt fisk med äggsås. Mums. Jag har också gjort i ordning en stor legergryta. jag tar med mig i morgondagens matlåda OCH äter samma till middag. jag tycker det är såååååå gott!
Jag har en kompis som tycker det är besvärligt att laga mat. Hon gillar inte såser och tycker att äta bara är något man måste för att överleva.
Jag däremot ÄLSKAR att laga mat och att äta den - tyvärr.

Varför kan jag inte vara ett mellanting? En sån där som älskar mat och kan äta vad jag vill utan att lägga på mig?

Suck

Så det enda är ju att börja röra på sig. Därför ska jag göra det. Jag vet ju hur skönt det känns. Rent förnuftsmässigt, vet jag ju det. Varför är jag då så lat?

g'natt Pompisar

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan igen!
Hoppas ni inte har det lika halt som vi har det,jag höll på att
dratta på rumpan när jag kom från apoteket.
Så ta det lilla lugna ta broddar om skorna.

Ja du semlor är gott,jag kommer när du säger du har gjort i ordning
några*skrattar*
Kram.

Camilla Franzén sa...

Jag gillar ju levergryta jag.. Väldigt gott tycker jag..

Anonym sa...

Tjingelin Pompi. Nu finns mina foton från din 50årsfest på bilddagboken.se/martalisabet.

Eftersom bilddagboken är dum i huvudet hamnade alla bilder på 8/1 och inte 29/11, men dom finns för beskådan åtminstone. Enjoy

Anonym sa...

Lia!
Vad det du som skrev en kommentar till mej innan i dag?
Om kaffet så fattar du nog om det var du som skrev.
Ha en fortsatt bra kväll.
Kram.

Anonym sa...

Nej det var inte jag =)

Anonym sa...

Lia!
Jag fick reda på ven det var sen*skratt*

Ja då har jag 3 namn nu då som är på King.com.*ler*
Kram.