tisdag 6 januari 2009

Vanlig mat!

Idag gör jag vanlig mat. Spaghetti och kycklingsås med paprika. Jag ska göra två matlådor tills i morgon för Lasse börjar också jobba efter sin julledighet.
Det är vardag igen. Skönt. Visserligen älskar jag julen och allt därikring, men dessa storhelgerna i december/januari tär hårt på plånboken. Nästa år ska jag ha en rejäl sparad slant att luta mig tillbaks på. I år gick ju väldigt mycket bort på mitt fördelsedagsfirande. Det vart det värt, för det var jättekul. Jag känner mig dock ganska fattig nu. Så jag längtar till vardagen och möjligheten till att samla en slant på sparkontot, som jag så effektivt har tömt =)

Alla ledigheter som varit i helgerna skulle jag gärna fortsätta med. Det är skönt att få vara ledig också. Jag håller på att räkna efter, för att se om jag kan gå ner till 90 % i ett år, eller så. Vara ledig varannan vecka, kanske varannan måndag? Bara få vara hemma och "poa på".

Nu är maten klar

Hejdå Pompisar!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju helt klart att du ska gå ner i tid...ni jobbar ju heltid båda nu ,så det har du råd med, det skulle oxå jag ha gjort om Roger inte haft sjukpension den är ganska liten förståe du...:( Därför gnetar jag på ...

Anonym sa...

mmm, jag funderar skarpt på det.

Anonym sa...

Fundera inte för länge bara..gör slag i saken vetja....

Anonym sa...

DU vet väl att om man tvekar att ta "nästa" steg så är risken stor att du får stå på ett ben resten av ditt liv! så därför Gå på...kramar

Anonym sa...

Lia!
Det hade jag häromdagen,det var gott efter all julmaten.

Hur är det med din rygg,du hade ju ont och skulle på en behandling eller hur?
Kram.

Anonym sa...

Hej agath
Ryggen är bra. MIn son är duktig ;)
jag gör mina övningar som är busenkla och de hjälper.

Anonym sa...

Står du fortfarande på ett ben????*skratt* eller ??