måndag 5 januari 2009

Mina ungar och övrig familj TACK för att ni finns

Nu när allt har lugnat ner sig och jag sitter och minns min 50 årsfest och födelsedag, alla presenterna. Tack alla som gav mig en slant för en kommande resa, som jag ännu inte vet vart vi skall åka. Tack ni som köpte saker som ni tänkt ut att jag särskilt skulle gilla. Syrran exempelvis, som köpte precis de böcker jag gillar, tomtar och den fina glaskulan med ljusslingan i. Brorsan som köpte ett fint silverhalsband, eller yngsta brorsan och hans fru och Lilleman, som köpte snygga guldörhängen. Eller en annan bror med fru, som åkte upp från Gävle i smyg, för att överraska mig. Jag kan inte räkna upp allt.
Lasses barn som hade köpt väldigt snygga smides-bollar, för värmeljus, som hänger ovanför min köks-ö. Ida hade även handtuftat en tomte. Hon vet att jag gillar sånt som man tillverkar själv.

En knallröd spark, från Peter och Marta. Den använder jag verkligen. För att inte tala om BOKEN, jag tittar i den lite nu och då och skrattar så gott. Kanon! Eller det fina champagnes-setet från Johnny och Linnéa. Så fina champagner och champagnechoklad, champagneboken och de vackra glasen. Allt samlat i en stor skål med plastcellofan omkring och rosetter. Detta måste sparas till jag gifter mig, eller nåt =)
Millans fina parfymer, roliga disktrasan, te-silen och fotoalbumet med foton på henne och hennes bröder. Ja det hade kostat en hel del och tagit tid för henne att fixa in de presenterna
Så läser jag även min dotters fina inlägg i hennes blogg, på min födelsedag. Det vill jag gärna att ni får ta del av. Jag blir glad, rörd och stolt över mina fina barn. Allihop.
Till min mamma.
Här kommer min personliga tribute till min mor. Skriver är ju ändå det jag gör mest, jag vet inte om det är vad jag gör bäst, men det är i vilket fall det jag gör i största allmänhet. Och hon har redan fått alla sina materiella gåvor men det är ju idag hon fyller år.Hon har nu alltså stått ut med 50 år i livet (21 år, 2 månader och 1 vecka av dom har varit riktigt bra)

3 väldigt gulliga barn, en miljon flyttar.
Ett tack till min mamma som givit liv och uppfostran åt världens finaste, bästa syskon som tillsammans med henne utgör de absoluta hörnstenarna av mitt liv (trots samtligas benägenhet att bosätta sig så oförklarligt långt bort) och för det faktum att hon med sitt stöd och sin närvaro gjort 2 föräldrars jobb till den grad att det kompenserat vad vi kan kalla 1 förälders frånvaro.
Ett tack för varje sjukhusräkning, varje betald medicin och varje timmes väntan med mig på akuten (gudarna ska veta att det är många timmaras sittande) För varje skjuts, för varje krona hon ger mig bara för att jag ska ha det bättre, för att jag ska kunna köpa det jag behöver och vill ha. (Samma gäller mina syskon men jag tror bestämt att jag definitivt är den mest bortskämda ungen av oss)
För att hon stod ut med en 14-årig rosahårig punkare till dotter, för att hon stod ut med en dotter som rymde på festial, ljög, drack alkohol och var allmänt OBSTINAT.
För att hon aldrig krävt att man ska kunna prestera mer än man faktiskt klarar av
För att hon har 3 barn som vet av hela sina hjärtan att det inte finns något hon inte skulle göra för oss och att vi aldrig kommer att ifrågasätta detta faktum.
Jag vet att du vet att du är världens bästa mamma, men för säkerhets skull så talar jag om det också. Grattis på 50-årsdagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kan tänka mig att dina ögon inte var torra när du läste Camillas hyllning till dig!Fick något liknande av Jeanette,ja,visst har vi härliga barn!!!*L*ha det gott denna trettondagshelg..kramar,(känner mig lite piggare nu)

Anonym sa...

Hej! Kan tänka mig att dina ögon inte var torra när du läste Camillas hyllning till dig!Fick något liknande av Jeanette,ja,visst har vi härliga barn!!!*L*ha det gott denna trettondagshelg..kramar,(känner mig lite piggare nu)