söndag 4 januari 2009

Nu ska glada julen ut ut ut

Ja, nu städar jag ut julen. För mig är det bästa tiden innan jul, när allt kommer fram. Efter Annandagen, så behöver jag inte ha jul nåt mer. Då är det lite tråkigt om jag tagit fram alla julsaker för sent, för då hinner jag inte njuta av dom. Oavsett om de åker fram tidigt eller ent, så är det denna helg jag slänger ut allt. Där för vill jag också gärna klä julgranen redan helgen innan julafton, eftersom jag ju inte vill ha kvar den många dagar efter nyår.

Nu ser jag fram emot att få det som vanligt igen. Verkligen. Städa ordentligt och få fram vardagen. Konstigt egentligen. Jag som nästan småhoppar för att det ska bli advent.

Många säger att det är för att jag plockar fram tidigt, men nej, det kan jag ärligt säga, att så är det inte. Även om jag tar fram allt sista veckan innan jul, så är julen ju över för mig, så fort Annandagen gått förbi. Så är det.

Nu ska jag plocka ned adventsstakarna också och stjärnorna.

lars håller på att förbättringsmura bakom pelletskaminen. Där skall det sedan målas. jag har fantiserat om både svart och rött, men det blir vitt. Det blir nog snyggast så, i långa loppet.

hejdå Pompisar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ett mycket klokt beslut att ta vitt...just så är det...efter annandagen så är ju Julen slut jag vill oxå njuta av allt före och under Julen inte efter...ha det gott vi hörs..! Jo ,ska även Peter och hans tjej flytta hemöver ...så kul! kanske ändå,.. att JAG kan ha en syskon och syskonbarn fest till sommaren...eller?

Anonym sa...

jadå. Han flyttar hem till hösten. med "hem" menas i detta fall Umeå, eftersom det är där Marta pluggar till psykolog.