måndag 26 januari 2009

Semlor och operation

Idag har jag bakat semlor! Dessa skall tas med till jobbet i morgon.
Det är sista tisdagen i januari och jag har haft med mig semlor till jobbet den dagen i 16 år.
En uppskattad tradition.

På onsdag, eller kanske redan i morgon, ska jag baka fler. De skall jag åka till Lasses jobb med på torsdag förmiddag. Jag gjorde det nämligen i fjol och tydligen är det även där tradition, för de har gett honom lite fina vinkar om att det väl snart är semlor.
Jag är ju glad att de gillade dem och jag tycker att det är så roligt att baka dem! Det gör jag så gärna så.
Dessutom ligger min yngsta på operationsbordet på torsdag. Det är en ganska omfattande operation, när de plockar bort hela tjocktarmen och gör en ileostomi på henne. De börjar direkt på morgonen och det tar hela förmiddagen innan de är färdiga. Vi får se om det blir en permanent stomi, eller om de kan försöka koppla ihop tunntarmen med ändtarmen i ett senare skede.
Jag vill gärna ha tankarna sysselsatta den dagen. Därför åker jag först till Lasses jobb med semlorna, sen åker jag hemma till Millans storebror och så väntar vi tillsammans tills de ringer från sjukhuset, så att vi kan åka upp till henne. Jag vill gärna vara med henne då, när hon vaknar till.
Jag har tagit semester torsdag och fredag. Jag tror ärligt talat inte att jag gör någon nytta på jobbet då, för mina tankar lär vara på annat håll.

Natti natti Pompisar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för Camilla...hälsa henne så gott kramar! Har föresten köpt två stora jättehäftiga tavlor på Gallerix är skitnöjd,,,

sarawn sa...

Ja just det, dina semlor var det :)
Värst vad alla pratar semlor nu;)
Lars hade köpt till sig o sin bror o svägerska uppe i Östersund idag. O du bakar dem o jag har varit sugen på en semla hela dagen.....måtte bero på skidåkningen jag utförde idag.....4km.....
Håller tummen för Camilla i morgon!
Kram!

sarawn sa...

Vi lär väl vara på sjukan nästan samtidigt i morgon då....Linnea ska på kontroll kl 15...
Kram!