söndag 25 januari 2009

...möblera om i Nostalgirummet...

...jo hejsan! Lars hade brett ut papper över hela golvet och har lister som ligger på tork. Så blev det med det.
Jag tog tag i lilla gäst-toan istället. Tog ner det gamla badrumsskåpet och satte äntligen upp våran badrumsmöbel, som vi har haft i 1 ½ år, men inte kunnat sätta upp. Nu är det så fint!
Nu har vi 2 badrumsskåp, ett med spegel och ett för förvaring. nedanför det lilla "förvaringsskåpet" står en hylla, elller kommod kanske? jaja whatever, den hör till resten av möbeln i alla fall, tillsammans med handdukshängare och toapappershållare.
Det är vitt, lite gammladags, med ljusbruna trädetaljer dvs hyllorna och knopparna och så. Inte nog med det. Vi hade ett toalettlock i förra huset som var nytt och som är så lent, varmt och skönt att sitta på, så vi bytte ut det mot ett liknande innan vi flyttade. Nu har jag även fått det på plats och det matchar de övriga trädetaljerna perfekt!
Det är blåa väggar i lilla toaletten, och jag lade en liten rund naturfärgad virkad duk på hyllan/kommoden och ställde dit ett stord ljusblått doftljus i glas, samt ett litet blått fat, som lars hade i gömmorna.
Jag skall även hitta nåt trevligt att sätta på väggen. På hyllan/kommoden står gamla Allersromaner och cowboy-böcker från 60talet. Ska försöka hitta lite gamla kalle Anka tidningar också, så att det finns litteratur, för långsittare.
Ja, det är så trevligt där nu, så chansen är stor att man kan bli sittandes en stund. Och det är ju bara bra. Man ska inte skynda sig, på toaletten.

Jag är nöjd Pompisar. Fast vi har inte hunnit med så mycket som jag hade tänkt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjaba..du vet väl att,man ska skynda långsamt! visst är det toppen kul att inreda..ja faktiskt det bästa jag vet..Nu framöver så ska jag "leja" Kent-Owe,att måla och tapetsera sov rummet--tre väggar blir då ljusgrå,väggen bakom sängen blir mörkgrå,med ljusgråa blomslingor...urläckert..vill jag lova (om nu denna tapet finns kvar förståss) den var på rea hos Åhlens...ha ...det kram!

Anonym sa...

jo,jag har redan köpt ett ljugrått mysigt överkast m.m.

Anonym sa...

det är så jätteroligt, både före och efteråt, när man blir nöjd med resultatet

Anonym sa...

Lia!
Frestelska där,jag som är så
sugen på semla,men jag kanske får min i jmorgon när vi ska till Skövde KSS...så jag får väl vänta tills dess.
Kramar.