söndag 3 maj 2009

Nyss hemkommen från sjukhuset

Millan hade en fruktansvärd natt och en ännu mer fruktansvärd morgon. Hon skrek rakt ut av smärtan på sjukhuset och det beslutades för akut operation.
Hon bad mig komma och jag hade så bråttom iväg, så jag glömde borsta tänderna!
Hon var helt slut, stackarn och när jag nyss kommit dit, så kom narkosläkaren och hälsade samt undrade om hon hade några frågor.
Nästan direkt fick hon en smärtattack, så att hon bara kved och började skaka. Han frågade då om hon ville ha sin ryggmärgsbedövning direkt och det ville hon ju förstås. Då var klockan 11.30.
Redan klockan 14, rullade de in henne till operation. Så det gick undan, vill jag lova.

Tarmen visade sig vara vriden ett helt varv. Kirurgen kapade en bit och gjorde om stomin.

Nu påstås hon ska bli frisk.

Millan och jag är bägge skeptiska till detta, tills att vi ser resultatet.

Nu är jag alldeles slut, så jag ska bara ta och fixa matlådorna och sen ska jag direkt i säng!

Godnatt, Pompisar

6 kommentarer:

Linnea S. sa...

Vad tråkigt att ni är skeptiska, det känns ju som lite tråkig inställning. Varför känner du så?

Linnea S. sa...

Ja, jag förstår. Men har hon tur nu är det kanske som bortblåst om någon vecka! Och många som är sjuka men verkligen tror på att dom ska bli friska blir ju det snabbare och mår bättre under tiden.
Jag tycker vi ska vara glada och hoppas! Fast jag förstår ju att det är lättare för mig än för dig förstås.
Jag håller min tumme stenhårt i alla fall!

kram

agath sa...

Lia!
Jag gjorde lite större idag,men ändå så fick de inte samma spänts som igår,och ändå hade jag dem
längre inne i går beroende på grillningen.
Jab det har varit för jag tog lite olja på tro
att de blev lite torrare i dag.....

Kålroten tyckte jag hade sådan smaksensation till det grillade köttet,+ morötterna och potatisen.
Men jag ska försöka ditt recept också det har jag i Microsoft Word,tills den dagen jag ska nyttja den då skriver jag ut den*ler*

Vad synd att det aldrig vill räta till sig med din dotter.Hoppas de fick bukt på det nu när de kapat tarmen lite.Stackarn att behöva ha det så jobbigt.Jag förstår så väl att du är trött.
Jag önskar dej en god natts sömn.
Godnattkramen.

Mary-L sa...

Tacka för det att du ska anmäla sjukhuset...det gäller att icke ge sig..jäklar så frustrerad jag blir...Hälsa Millan så gott..hoppas ,hoppas nu att hon blir något bättre..hon är värd all eloge...näe..så förbannad jag blir igen..när jag tänker på det.."Grrrrr"

agath sa...

Hej Lia!
Tack för ditt råd,jag ringde vårdcentralen här,och sköterskan trodde som du att det är hälsporre,hon rekomenderade mej att skaffa hälkuddar,för det tar
ett tag innan jag får komma till vårdcentralen,där är aldrig en levandes själ så jag fattar inte
varför väntetiden är så lång.
Men jag får inte komma dit förrän om en månad.

Jag hoppas din dotter mår bättre idag.Jag tycker det snart måste vända.

Jag önskar dej en fin Måndag.
Kramar.

agath sa...

Lia!
Ja jag har ju bara haft mitt i en veckas tid ungefär.Vi får väl se hur dessa hälkuddar kommer
att vara om de hjälper mej något.Inte en levande själ syntes på vårdcentralen så jag tror minsann
alla läkarana tagit semester.Jag fick ju först tid om en månad.Sen köpte jag inflamatorhämmande
salva också,hur jag nu ska kunna får den på hälarna jag har ju min begränsnign att böja mej.
Sambon måste man ju be om det ska bli gjort.Nåväl vi får väl se hur det blir med den saken.
Kramar