torsdag 14 maj 2009

Trött

Ju mer veckan går, desto tröttare blir jag. Det beror nog inte så mycket på att jag har jobbat hela veckan och blir trött av det. Nej det är det faktum att man väcks varje morgon kl 05.50 av en väckarklocka.
Jag är inte gjord för att väckas tidigt!
Jag är gjord för att vakna i min egen takt. Min takt innebär att jag behöver ca två timmars morgonsömn till.
Att vakna ca 8.00 är mer normalt för mig. Oavsett om jag somnat kl 21 kvällen innan, eller är vaken till 23.

Jag märker oftast under onsdagen att jag börjar bli tröttare. Torsdag morgon är väldigt seg. Fredag morgon är det hopplöst att vakna. Jag sitter tyst och surmulen i bilen på väg till jobbet. Då pratar jag inte mycket! Men på Måndagsmorgnarna DÅ kvittrar jag! För då har jag haft två sköna morgnar där jag fått vakna i min egen takt och inte masat mig ur sängen förrän vid
halv nio -nio.

Kan någon säga mig HUR i all världen jag skall orka gå på klassfest i morgon kväll? Jag kanske ska ta bilen? Om jag dricker ett par glas vin, är risken stor att jag somnar i ett hörn, bakom nån gardin eller så.

Nu ska jag åka till jobbet.

Ha det bäst, Pompisar

6 kommentarer:

Linnea S. sa...

Tack så mycket! :)

Hoppas du hade roligt på den där festen också!

Mary-L sa...

Ja,hur var det på FESTEN????

Linnea S. sa...

De tär ju jättefint! Åh, jag längtar ihjäl mig här...

Har ni gjort upp några planer för saker ni vill göra?

Jag måste försöka hålla koll på pengarna så jag har lite reskassa bara. Det mesta är ju dyyrt i london. Men jag ska definitivt se till att ordna det!

Mary-L sa...

Jasså du ,det är ikväll du ska på fest *skratt* Du ta bilen vetja...det känar du på imorgonbitti visst då? Fast det är ju gott med VIN oxå.... Jag har nyss gjort illa mig på foten..ajajajaj..sparkade in den i dörrposten..VARFÖR???? jo jag skulle sparka undan en hundleksak,ja resten fattar du väl...*skratt* ja det så kul ikväll ....

Mary-L sa...

Vaddå??? "Känar?? det ska ju vara TJÄNAR,naturligtvis...OJOJOJ..

Mary-L sa...

Ops, redan morgon???? hur mår du ? var festen BRA..ja,den blir ju bra som man gör det till ,eller hur? ska strax "rusa" till jobbet....ha det gott ....see you!!