lördag 16 maj 2009

Klassfesten

jag var på Aveny igår. Alla avgångsklasser 1974 var där. Ja, nästan alla och i en klass var det endast 1 person...Han blev så otroligt glad, när jag hejade på en kompis och så utbrast jag glatt "och Örjan är här också!"
Han tog min han mellan sina och sa, Va? Känner du verkligen igen mig? Jag känner tyvärr inte igen dig.
Min kompis sa senare att han satt och var glad jättelänge för att någon i alla fall känt igenom och dessutom hans namn! Tyvärr gick han tidigt, så när jag tänkte sätta mig ner och prata med honom en stund, så hade han redan gått. Vad synd.

I övrigt så var det en trevlig kväll. Maten var - sådär, men jag var hungrig och det slank ner.
Vi hade jättekul och jag gick inte hem förrän klockan halv två! Nästan rekord för mig, som är så kvällstrött =)
Det har utbytts många telefonnummer och vi har bestämt att vi skall ses igen.
Tyvärr var det många av killarna som förfestat - och det ordentligt! De var rätt så "knöl" redan från början. Det är inte kul att sitta och försöka prata med någon som mest sluddrar och dräller mat på finskjortan...
He he, en av killarna från våran klass hade rent av förfestat före förfesten =D. han somnade vid bordet och efter ca 20 minuter, så var han pigg igen.

Jag somnade direkt när jag lade mig. Jag sov över i Millans lägenhet, som ligger tvärs över gatan från Aveny. Mycket praktiskt. Jag sov bara till klockan 8 i morse, sen tog jag ett tag och städade i hennes rum. Tvätten tog jag med hem också. Det skulle aldrig falla mig in, att göra det om hon vore frisk och pigg. Men som det nu är, så orkar hon inte. Hon har varit sjuk så länge och bara använt rummet. Det har inte funnits nån ork, att hålla efter.
Därför hjälpte jag henne, så att tvätt och städning inte växer till ett näst intill oöverstigligt hinder.

Idag har jag skruvat ihop vår nya balkongmöbel. Det blev så fint. Hmmm, undrar om jag ska ta och ställa dit parasollet också, så att jag kan sitta där även på eftermiddagarna.

Lilla Zink har saknat sin matte! Han ville upp i famnen och kurrade så gott, när jag lyfte upp honom. Han låg kvar. Annars vill han ofta hoppa ner nästan direkt. Nu kom han just och lade sig på bordet framför bildskärmen. Han vill vara med matte. Gulleponken!

Idag äter vi kokt fisk med äggsås. MUMS!

2 kommentarer:

Mary-L sa...

Kul..att du hade det trevligt ..visst behöver man komma ut ett tag..och bara umgås.! :)Bra gjort, att hålla dig vaken så länge. Jag har blivit såå kräsen på mat ute på krogar..Kan bero på att Roger är så duktig att laga mat..(kanske)..nu ska jag "Slappa" i soffan ikväll det är ju jobb imorgon med,,ha...det...

Linnea S. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.