fredag 3 juli 2009

Liadag

Ja, det har varit en sådan dag idag.
En trevlig person kallade det för en Liadag, när solen lyser med sin frånvaro. Därför tycker jag att det får heta så hädanefter.

Jag har varit ute jättemycket, utan att smörja in mig, utan att behöva uppsöka skugga, eller ta på en massa kläder.

Jag har också handlat, städat och eliminerat mitt enorma strykberg. Jag har tillagat kryddiga spareribbs tills i morgon då vi ska ha en liten 4:e Juli-fest för att inviga altanen.
Man måste ju hitta på en anledning, eller hur? Eftersom min sambo är av sorten "bilburen ungdom" sina 56 år till trots, så skall Mustangen tas fram ur garaget, grillen skall tändas, så vi kan grilla hamburgare. Vi dricker amerikanskt osv.

Vi har ju en liten Pub i källarvåningen, med massa spritsorter och likörer på hyllan. Allt inrett i värsta 60-talsstilen, med 60-talssoffa, matchande bord, golvlampa, taklampa och bokhylla med autentiska prydnadssaker i. Mattan på golvet är en sån där ryamatta, i rött. Jukebox och Flipperspel har vi också.

Vi har haft både Mexicansk fest och en Italiensk. Svensk kräftskiva var det också i fjol.
Undrar vilket lands matkultur vi ska prova nästa gång? Kinesiskt? Japanskt (Sushi) Eller kanske Turkiskt (Sish kebab)

Ja det finns massor att prova. Tyvärr brukar många låsa sig i samma gamla hjulspår. Jag tycker om att prova nytt.
Jag kanske ska göra Fish n' chips och köra en Engelsk fest? Med vinäger på. Det provade jag för 3 veckor sedan när vi var i London. Jag har aldrig provat med vinäger förut, men det var faktiskt gott! Sköljer man bara ned med en öl, så blir det ännu godare.
Jag föredrar Guiness. Men jag orkar bara med en liten sådan, för jag blir så mätt! Den är ju nästa tjock så man kan äta den med sked!
God är den i alla fall.

Nu är det alldeles för sent igen.

I morgon ska jag och Lars på hemligt uppdrag. Detta kommer jag att skriva mer om, på Söndag kväll. Det är ett trevligt uppdrag, kan jag i alla fall säga =)

Godnatt på er, Pompisar

3 kommentarer:

doran sa...

Hallo på dig...hur gick det på ert "hemliga" uppdrag då??

Lia sa...

Det gick så bra så.

Agath sa...

Hej Lia!
Jo jag tittade in här men hinner inte gå runt.
Så detta såg jag om din önskan om trevlig resa.
Vet du Lia en gån gpå jobbet så satte min arbets-
ledare mej att rensa i rabbaterna,men jag visste förstås inte att någon satt ditt Krasse så de drog jag upp också.För ogräs se ju så lika ut när de kommer upp*ler*
Jag önskar dej en fin Lördagskväll.
Kramar