onsdag 1 juli 2009

Vilken dag!

+32 och sol, sol , sol!
Jag har försökt hålla mig undan solen hela dagen och det har gått ganska bra, men om man skall till affären och måste parkera längst bort, så är det inte så kul. I gassande sol, går det snabbt för mig att bli alldeles uppbränd.
Nu svider det på armar och ben, samt på halsen och kinderna. Men det är bara sveda, inget mer. Och det är jag ju glad för =)
Snälle Lasse släppte av mig framför ingången och åkte sedan och parkerade, Så gjorde han på varje ställe, som jag behövde kliva ur bilen. Det är därför det inte blev mer sän solsveda denna gång.

Jo har ni också märkt en massa pyttesmå irriterande flugor som kommer i horder nu? Inte mygg, eller knott. Nej de är mindre än knott. Vi kallar dem för "småsve' "
Helsicke vad de kan anfalla en människa! Jag försökt linda på snöre runt bambupinnar som stöd för mina sockerärtor i går kväll. Jag går ju ut rätt sent och gör sånt, pga solen. Nå - där stod jag och hade hunnit bara linda en liten bit, när jag bara släppte allt och rusade in, vilt viftandes!
Jag höll på att bli tokig!

Jag, som aldrig får ett myggbett nästan. Jag blev nästan uppäten av de mini-mini krypen. Det blir illröda fläckar där de har bitit. De är så små, så små att de slinker lätt genom ett ordinärt myggnät!

Undrar hur Vår Herre tänkte när han skapade just dom?

Altanen är i alla fall klar nu och vi skurade och ställde dit alla möblerna förut. Vi ska byta ut det gamal altangolvet också, men det får bli nästa år. Det är ju inte gratis, allt det vi gör på huset =)

Det är lite tomt ännu, för jag har inte letat fram alla grejor som vi skall ha där. Det är en hel tom vit vägg av mexitegel, som gör att det ser så ekande tomt ut. Jag skall sätta upp två-tre små korta hyllor där och så ett par väggamplar med fina blommor, så ser det genast lite hemtrevligt ut.
På hyllorna kan man lägga en snäcka eller en fin sten, ex.vis. nån liten ljuslykta kanske? Ja det blir nog bra det där.
Vi invigde i alla fall den nya altanen med att dela en halvflaska vin. Jag har börjat köpa små flaskor, för vi dricker ändå inte ur mer än en halv flaska. Det är bättre. Det blir ungefär ett glas var och oftast vill man inte ha mer än så. Skulle man nån gång bli förtvivlat sugen på mer vin än så, så får man väl öppna en flaska till? =) Oftast är jag helt nöjd med bara ett enda glas.

Nu är det sent - igen. Så jag tänkte ta och krypa till sängs nu.

Suss gott, Pompiar

2 kommentarer:

doran sa...

Jag är så nyfiken på hur ni har det där! Måste nog ta mig en "repa" för att kolla..eller hur?De därsmå flugorna..är ett H-vete,jag vet vilka du menar..huga!!!!de kommer ofta när det har varit varmt ett tag..Usch..
Stackars dig ,nu när solen är så intensiv..till och med jag tycker att det är för varmt just nu..och ändå så är jag inte allergisk. har väl med åldern att göra (kanske)ska ut inatt igen..och där ar det så in i vassen varmt ,så hälften kunde vara nog..Ha det gott vi hörs..!

Lia sa...

Ja, värmen i sig har jag inga problem med. Bara solen inte skiner på mig! Kom gärna och titta, men ring innan så att vi är hemma =)