söndag 2 augusti 2009

En hel vecka utan inlägg

Ja, vad ska man säga om det? Ingen verkar ha saknat mig i alla fall. Inga upprörda uppmaningar om att för 17 skärpa mig skriva nåt ;-)

Jo jag har jobbat järnet hela vecka och så har vi varit i Rättvik denna helg också. Jag kommer nog att jobba en hel del denna vecka med. Det är ju månadsskifte och vi har därmed bokslut på jobbet. Varenda post skall gås igenom och om den inte är betald, skall den tas med i mina "upplupna kostnader per 31/7-2009" Det skall hinnas med jämte mitt normala jobb, samt min kollegas som ju fortfarande har semester. Hans bokslut däremot, hinnar jag inte göra. Vi får höfta till något. Jag tror att han brukar ha ett ganska jämnt bokslut. Dvs likartat varje månad.
Det är annat med mitt. Det är olika hela tiden.

Och till helgen ska vi röja och skura i Svärfars sommarstuga som han har sålt. Där är millioner saker att gå igenom, sortera, slänga resp. frakta hem. Det är jobb för flera personer i minst en vecka. Vi har redan varit där 3 vändor...
Jag har ingen mer semester att ta ut. Jo - 1 dag, men den skall jag ta den dagen mamma fyller 80 år, den 19/8. Då ska jag göra en stor smörgåstårta och fixa lite dryckjom mm.

Varför skall jag alltid alltid vara den som skall jobba? Nu vill jag verkligen vinna en massa pengar så jag kan säga upp mig! Då har man mer tid över till allt annat, som man idag skall hinna med på den lilla fritid man har.

Svärfar han suckar över allt som skall göras, ändå är han ju själv oförmögen att göra något. 83 årig farbror med rullator efter en stroke. Det är ju Lars och jag som måste fixa det.
Inte får det kosta något heller.
Jag tror inte han hade tänkt sig att det måste städas heller. Jo - nog förstod han väl att det skall städas, men jag tror inte han funderat över att det skall göras så som en flyttstädning skall göras, alltså. Han tänkte nog mer dammsugning och moppa golvet.
En flyttstädning är ju lite mer än så, eller hur?

Jo Rättvik var det ju. Det var Classic Car Week. 13:e året i rad för Lars. 3:e för mig. Nu kunde vi bara vara där under helgen, eftersom jag inte fick semester, men det var mysigt.
Vi shoppade på marknaden och har varit på flera loppisar. Lite fynd blev det ju =)

Jo Syrran! Grattis på födelsedagen, så här lite i efterskott. Jag har köpt en present till dig.

Hejdå, Pompisar

6 kommentarer:

Linnea S. sa...

Jag har saknat dig i alla fall.. Jag har varit inne varje dag och kollat och sen suckat för mig själv.. Nähä, inte idag heller...

Men jag tänkte att du kanske hade det stressigt på jobbet, det verkar ju så. Hoppas det är bättre nu!

Stort med 80-års dagen förresten, jag visste inte det. Så du ser hur beroende vi är av bloggen, skärpning!

kram

agath sa...

Hej Lia!
Du läser ju värre än jag *skrattar gott*
Hoppas du och din man haft tur med vädret
och att du har en massa ögongodis med dej hem*ler*
Kramar.

doran sa...

Jasså du har köpt en present till mig.*L* jag hatr oxå köpt en liten grej till er..*fniss* du/ni får den på "träffen" ha det så länge...(fast det är inge kul när folk gifter sig i smyg)

doran sa...

Inge kul alls ...*L* Jeanette gjorde ju det med...:(

Lia sa...

Ja men jag gjorde det inte helt hemligt..mamma var med och mina ungar också. Jag lurade inte min mamma på gifteriet inte ;-)

doran sa...

Nänä det var ju bra...:)