onsdag 19 augusti 2009

Mamma 80 år!

Idag har vi firat mamma, som fyller 80 år. Oj vad en massa blommor hon har fått! Otroliga mängder. Och presenter. Ja, hon blev då väldigt uppvaktad, ska jag säga! =)
Jättekul för henne!

Igår kväll gick jag en liten vända i skogen. Det fanns massor av fårticka, lite gula kantareller och så hittade jag lite taggsvamp. Mer kantareller är på gång och jag täckte över dem lite, så att de inte skall synas ;-)
Så idag har jag stekt kantarellerna och mumsat i mig dem. Jag har även förvällt den övriga svampen i dess eget spad. Det får svalna över natten, innan jag ska frysa in dom.
Fårticka är för övrigt en mycket bra "hjälpsvamp" som man med fördel kan blanda med annan svamp. Den tar likosm smak av den andra svampen, så att den drygas ut lite. Bra va?

Jag har även plockat in min lavendel, som nu skall torka innan jag gör i ordning mina små söta tygpåsar.

Srtädningen här hemma är inte prioriterad just nu, men vad gör väl det? det finns ju kvar till helgen. Den första helgen på väldigt länge som inte är inbokad för nånting. Bara vara hemma.

G'natt Pompisar

4 kommentarer:

doran sa...

Visst är det skönt att inte vara inbokat..?:)jag jobbar denna helg,nästa helg är det City marknad här.det är första gången på flera år som jag är ledig då..jag ska då nämligen gå ner på stàn och köpa en ny väska.och bara gå runt och strosa..*L* ha det gott ..

doran sa...

Hallo på dig ..Jag förstår att du nu är nöjd när vi s.k. LIA väder..jag blir helt frustrerad av dåligt väder..Hmm..är nog en "mänsklig" barometer,får så jäkla ont, i detta "piss vädret"
Jobbar nu låååång helg ha det gott...!Hälsa Camilla

Anonym sa...

Hmmm. Regn är inte Liaväder. Molningt och varmt med uppehåll, DET är Liaväder. Det innebär alltså att jag kan vara utohums på samma sätt som andra kan när solen skiner.
När det regnar är det mysigt att vara hemma och läsa lite, kanske baka en sockerkaka (det står en i ugnen nu) och städa badrummet. ja- du vet. Greja lite. Om allt blir som "de" säger, så åker vi till Umeå på Tisdag!

doran sa...

Håller tummarna för att det blir så då...!