lördag 12 september 2009

Produktiv

Vaknade kl 08.20.
Åt frukost.
Åkte till skogen, men fick vända efter ca 700 meter, eftersom bilen slutade fungera på instrumentebrädan. Så jag for hem och infomerade lasse om problemet, bytte bil och åkte iväg igen.
Ja, jag är inte mitt ute i skogen, under älgjakten. Jag håller mig runt elljusspåret. Där skjuts det inga älgar =)
Några liter lingon blev det i alla fall, innan mina fötter "tvärdog" i stövlarna. Aj aj aj vad "trött och ont" det blev.

  • Nu har jag handlat lite,
  • rensat lingonen,
  • kokat lingonsylt,
  • gjort en bröddeg som står på jäsning.
  • Jag håller på med en chili con carne till middag och skall passa på att
  • stryka lite medan degen jäser.
  • Då kan jag titta lite på en film, under tiden =)
  • Jag har också tinat köttet till morgondagens middag. Alla barnen som vi har i närheten, dvs Millan, och hennes kille Joakim, samt Lasses dotter Ida med Daniel och Lasses son Magnus med Carro kommer på middag i morgon. Jättekul!! Jag skall göra en Biff Stroganoff. Den blir godast om jag gör den idag, så att den får stå och "gosa" till sig lite.
  • Sen tänkte jag dammsuga innnan jag blandar mig en god drink, som jag tänker smutta på, medan jag sitter i fåtöljen och läser lite.
Det är Här Är Ditt Liv ikväll, som jag tänkte kolla på, för att se om de har någon bra gäst. Kan bli kul, faktiskt.

Ja, sen är det nog dags att krypa till kojs. Jag misstänker att jag stupar i säng, efter denna dag.

Skål på er, Pompisar.

3 kommentarer:

Mary-L sa...

"Ops" det var inte lite det...Men det man gillar att göra gör man gärna bra eller hur?

Lia sa...

Absolut. Har man flyt, så är det bara att köra på!

sarawn sa...

Herregud vad effektiv du är! Man blir rent trött av att läsa :)