söndag 11 oktober 2009

Borta bra. Hemma ännu bättre!

Hej
Vi har varit borta i helgen och det var mysigt men det är så skönt att var ahema igen! Vad fint det är, här hemma i våra trakter!
Vi var i Södertälje och hälsade på Johnny och Linnéa. Det är så mysigt att träffa dem. Det är ju inte alltför tätt mellan besöken. Tyvärr, ska jag väl säga. Det är nu en gång så med barnen. Man saknar dem hela tiden. Ibland jättemycket och ibland bara lite. Vi harpratat lite bröllop och provsmakat ett par olika tårtvarianter. Man måste ju prova sig framt ill det godaste alternativet, vet ni. Där fanns en tårta som var frsäch citronsmak. MUMS! Du är duktig du, Linneá!
Nu har jag fått, i alla fall en liten dos, av båda sönerna med deras flickvänner under de senaste två månaderna. Det är dock alldeles för sällan.
Jag undrar om jag skall orka med, att resa till dem en gång varannan månad eller så. Och jag undrar om DE orkar att jag gör det? =)
Ja ja. Man vill ju helst ha dem i Indal. Alla tre ungarna förstås. Eller åtminstone i Sundsvallstrakten. DET vore bäst det. För mig i alla fall...

Nu ska jag kolla vad vi ska ha till middag. Har inte ens funderat på det innan. Det börjar bli dags nu.

Bye Bye, Pompisar

11 kommentarer:

Linnea S. sa...

Johnny saknar sin mamma nu iallafall... :D
Han har gått runt och muttrat att det är så tyst här. Frågade om det inte var skönt, men nää.

Vi har snickesnackat lite om det där med bilen också. Så om ni bestämmer er för att sälja den så är vi först i köparkön!

Tack för besöket också. :) Vi ska också komma och hälsa på när vi blir liiite rikare, så slipper du åka varannan månad. kram

Mary-L sa...

Hej Lia.. Visst är det så,att man vill ha "ungarna" runt omkring sig:) Nu har jag ju den turen att ha det..Men i tretton år så var Jeanette borta,om hon inte hade fått barn så hade de bott kvar i Stockholm.
Ikväll, så ska Marlenes "svärföräldrar ,samt B-O hit på middag,det ska bli trevligt. Han genomgår just nu en Tuff behandling,ja,livet är bra konstigt eller hur?..Ha det gott vi hörs ..!

Agath sa...

Hej Lia!
Visst är det väl vackert i Stockholm och dess omnejd,så du har din son i Södertälje,och jag har min i Tumba*ler*
Södertälje var min sons sambo,ungarna och jag och tittade efter en kjol till henne,hon ville ha något nytt,sen tror jag att det är i Södertälje den lilla djurparken ligger inte sant?

Ja då vet du hur ont det gör,att jag fick min hälsporre sa han på sportskade kliniken att det berodde på att jag inte haft inlägg i den högra foten alltså den friska,så den har blivit sne den också,så nu går jag inte bara med värk utan sne också...Men det värsta var att jag fick ett fult så opvanpå foten och bandet på skon sitter just där och det gör så förgrymmat ont.
Vi har en Natrapat här på vägen någonstans man kanske skulle fråga,som det heter frågan är fri
Man söker ju alla utvägar man kan hitta...och jag saknar mina promenader.

Är det hela lammet de kallar för fiol eller bara en viss del?
Jag önskar dej en fin Måndag.
Kramar.

Agath sa...

Lia!
Ok,så jag inte blir behandlad fel.

Ja din syster sa att det var låret*ler*
Kramar.

Agath sa...

Hej igen Lia!
Ja det verkar så på namnet att det kan vara rätt.
Det var han på sportskadekliniken som sa det pga att jag inte hade inlägg i bägge fötterna bara den vänstra,därav en snedbelastning på foten sa han.
Ja det kan ju inte kosta mej er än en behandling om han tycker något annat....jag vet att vi ska ha en tror det är mnot Trollhättan eller mot Göteborg ska låta det vara osagt.
Summan är väl överkomlig om jag blir frisk inte sant?
Jag önskar dej en god natts sömn.
Godnattkram.

Agath sa...

Lia!
Ja vi får se om man måste tidsbeställa eller man får prata med dem först,ja det tycker jag också
att det är värt ett försök.Jagb har inlägg i skorna det fick jag dagen efter jag hade varit på sportskadekliniken,med hål där det gör mest ont.
Godnattkramen.

Agath sa...

Hej Lia!
Som du ser har jag öppnat konto här,men det är svårt att lägga in de bloggar man vill ha.
Jag önskar dej en fin Tisdag.
Kram

Agath sa...

ja det blev fel varför?

Agath sa...

Hej det var kul det fungerade så långt.
vill du att jag ska ta bort din kommentar?Ja menar du skrev ju din mejladress...
Kramar

PS:Jag skickar dej ett mejl under dagen.DS

Agath sa...

Lia!
Är det fel på din adress för den vill inte på någon av adresserna?
Kolla det är du snäll.
Kramar.

Milla sa...

http://fc09.deviantart.com/fs9/f/2006/342/1/a/Snowflake_wallpaper_by_Serenemeow.jpg där har du bakgrunden så får nån fixa. Jag tycker inte om att jag inte kunde fixa det!