torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År

...hälsar jag alla mina 12 läsare. Ja, det har ökat med 1 läsare. Förra året var det 11 personer som regelbundet kikade in här =)

Jag ber om ursäkt för min lathet med inläggen. jag har varit såååå lat! Jättelat.

Nu är jag i alla fall ledig i 11 sköna dagar. Sånär som på lördag, då jag ska till jobbet i ett par - tre timmar. Årsbokslutet skall göras och jag hann helt enkelt inte med det i går.

Lars håller precis på här utanför och säljer min bil. De kikar och grejar. Killen var här i går och provkörde den. det visade sig att det är en f.d granne till Lars, så han är tvärsäker på att det är rätt att köpa bilen. Han vet att Lars är fantastiskt duktig med att skruva och meka. Så han känner sig helt trygg.

Jag köpte bilen av justLlars för 9000 kr. Nu sålde vi den för 10000 kr. Det är dock väldigt mycket gjort åt den, under det här året, men så är det ju med bilar. De måste underhållas och det är ju tut att jag gifte mig med en som klarar av att plocka isär en bil i molekyler och som dessutom kan plocka ihop den igen =)
Så är det faktiskt även med datorer, kameror, dvdspelare, videospelare, TV apparater mm mm. Han kan snickra och är duktig att svetsa, lacka, måla, tapetsera. Ja kort sagt, Lars är en otroligt händig karl.

Jag har faktiskt aldrig träffat på någon förr, som är så kunnig inom så många områden. Själv står jag bredvid ibland, och gapar lite fånigt storögt, när han nästan "kryper in" i nåt pillrigt, smått som har med elektronik eller bilar att göra.

Lite irriterande är det dessutom, att han verkligen kan förklara hur saker och ting är tänkt att fungera och varför. Särskilt när jag har kommit på en - i mitt tycke - briljant idé och han säger emot. Karl´n har ju alltid rätt. Mycket irriterande.

Så nu har jag skrivit av mig lite =)

Undrar om jag skall ta mig in till Birsta för lite shopping? Ja, kanske det. jag behöver nåt varmt att ha på fötterna, nu i vinterkylan. Men där är väl fullproppat med folk, misstänker jag.

Äsch. jag åker dit i alla fall, jag!

Jag önskar alla Pompisar ett riktigt Gott Nytt År!

5 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Ja vi får hoppas att det blir ett bra år
för alla.
Att du varit en lat bloggare det vet jag inte precis
du har haft så mycket kring dej inte sant?

Jag önskar dej Ett Gott Slut på det gamla året
och Ett Gott Nytt år.
Nyårskramar

Mary-L sa...

Ja,LIa du har verkligen fått en fin Man.. Du kan känna dig nöjd, Gott nytt år på er båda..vi hörs!

Tänker du skaffa en ny bli nu då???

Jag, en Farmor och Mormor sa...

Så klart jag ska ha en ny bil. Självklart. En något mindre bil, än den jag hade =)

sarawn sa...

God fortsättning på er!

Agath sa...

Hej Lia!
Ja jag tyckte också de var fina
Hoppas att jag kan ta mej ut och
rädda dagen,det är nämligen sol här.
Jag önskar dej en trevlig Lördag.
Kramar.