söndag 3 januari 2010

Vilken trevlig liten apparat!

Jag köpte en "Tobi" igår. Har ni sett reklamen på TV-shop?
En ställing där man hänger plagget på en galge och så drar man bara med ett munstycke, som sprutar ut ånga, över plagget och det blir alldeles slätt?

Jag köpte en sån igår på Siba, för 499 kr. Ni som läst tidigare inlägg, där jag ondgjort mig över hur j---la tråkigt det är att stryka, ni förstår mig. Det kändes som om det kunde vara värt en 500-ing att testa om det fungerar.
...och mina vänner JA!!!! den fungerar!!! Tjoho!

Jag strök alltså 4 skjortot i går, på samma tid som det normalt tar att stryka en skjorta!

Från början kändes det inte som att den var bra. Man måste bara träna lite och lära sig handgreppen innan resultatet blir som förväntat. Till och med Lasses skjortor som legat längst ner i tvättkorgen och blivit ordentligt skrynkliga, blev släta. Jag är dock inte lika imponerad på jeansen, fast å andra sidan, kändes de ganska sträva, så jag undrar om de inte blivit tvättade utan sköljmedel.

Nu ska jag "stryka"

6 kommentarer:

Mary-L sa...

Hmm..har själv funderat på den den "grejen" ..menar du att det "funkar" bra..?? oki jag ska kanske köpa en då:) Ha det fint ..vi hörs

nina sa...

stryka jeans ???
har väl aldrig hört på maken ;)
jag stryker aldrig å har inte skrynkliga kläder heller..
man måste ha den rätta "snärten" när man sprätter ut å hänger.. =)

B-M sa...

Nina:
Hänger? Jag har ingen stans att hänga. Jag har torktumlare och så glömmer jag tvätten däri och så ligger den och blir superskrynklig...=D

Linnea S. sa...

Fasen vad bra! Vi vill också ha en men trodde inte att den funkade. Jag får uppdatera mig på hur bra den håller också då, men det låter ju super! :D

Mary-L sa...

Hmmmm du man kan ju tro att du menar en "annan" liten trevlig apparat hihihihi

Agath sa...

Lia!
Det blir bra bilder med denna
kameran tycker jag.
Tack för du gillar dem.
Kramar.