söndag 7 mars 2010

Någon frågade...

...var jag hittade alla lastbilar?
Jo, jag tar fram min lilla svarta adressbok och sen ringer jag runt. Mitt kontaktnät är ganska stort. Jag raggade bilar från norr till söder. Man får skratta och skämta om situationen, man får låta glad och positiv, för att till slut låta väldigt allvarlig, så att de skall lyssna ordentligt. Man får ringa igen och igen och tjata. Man lovar att de får bra betalt, bara de löser det.  Man smickrar dem med att tala om att " Det här fixar ju du enkelt. Det vet jag ju"
Hittade någon i Oslo och ett par i Danmark. Jag ringde till Österrike och till Tyskland. Lastbilar finns överallt - utom i Sundsvallstrakten - just nu. Det kostar massor att få hit dem, men om vi inte löser transporterna, så blir tidningstryckarna - våra kunder - inte glada.

Tappar vi kunderna så har vi ju inget jobb. Så enkelt är det!

Nu ska jag sno ihop något till middag. Vette katten vad jag ska hitta på!

Sen är det Buddy Holly The Musical kl 17 i Timrå Ishall.

Bye Bye,Pompisar

1 kommentar:

Agath sa...

Hej Lia!
Nej det tror jag inte jag har sett,
men Buddy Holly har jag väl ett par
skivor med.
Det är ju bra att ni kan köpa olika
evenemang på jobbet då bli det ju av.
Lycka till med prylarna till ditt växthus.
Jag önskar dej en trevlig Söndag.
Kramar.