måndag 12 april 2010

Det går framåt med stormsteg!

Så har jag varit på en vägning igen. Det är två veckor sedan sist, så det var väldigt spännande. Denna gång hade jag gått ner -3,7 kg.
Jag trodde att jag hade gått ner 7 kilo vid förra vägningen, men idag fick jag veta att på den vikt de hade antecknat, så hade det dragits bort 1 kg för kläder. Nu väger jag ju mig alltid med kläder, så det kilot är tillbakalagt. Det betyder att med dessa -3,7 kg, så blir det alltså -11,7!

Jag har hållit på i 33 dag och snittar alltså minus 3,5 hekto per dag. Inte konstigt att jag tycker mig se skillnad nästan varje dag!

Tjoho.

Jäklar vad glad jag är! Jag känner mig duktig som klarat av påsken och ett par middagar med gäster utan att falla dit för frestelsen.

Min midja har minskat från 118 cm till  98 cm. Det ni Pompisar,  är en minskning med -20 cm!
Höften har minskat från 113 cm till 105
Låret har minskat från 66 cm till 60
Överarmen från 42 till 39,5.

Jag har även tränat styrketräning idag. Jag har ökat alla vikter på alla maskiner utom 2 och jag har jag även ökat antalet repetitioner från 3x10, till 3x15. På den maskinen jag tränar magen, har jag ökat från de rekommenderade 25 kg och 3x10, till 45 kg och 3x15.

Gnatt Pompisar

3 kommentarer:

Mary-L sa...

Ja..fy tusan så bra du gör det...är så glad för din skull...längtar till att träffa dig och se din nya stil...BAR KÄMPAT

Mary-L sa...

Kolla stavningen...är det ett släktdrag ...eller???? BRA Kämpat ska det ju stå hihihihi

Anonym sa...

Heja, heja, men tänk om du försvinner Pompi???

Laila E