fredag 9 april 2010

Nu börjar det bli tråkigt att inte äta...

Jag måste erkänna att jag saknar det sociala i att äta en god måltid. Visserligen finns det inte en tanke på, att jag ska avbryta min Intensiv-diet, men det börjar som sagt att bli lite tråkigt. Kan kanske bero på, att jag inte vägt mig på nästan 2 veckor och inte riktigt vet hur det har gått. Å andra sidan syns det ju, att det går bra. Jag är ju mindre idag, än för 3-4 veckor sedan.

Däremot är det inte tråkigt att gå i garderoben och söka fram kläder med mindre stolrek! Ännu roligare är det, när jag upptäcker att den tunika eller blus jag trodde att "jag kanske kan ha nu för tiden" är alldeles för STOR! He he

Idag serverade jag Rostas och klyftpotatis med persillade, samt  rostad paprika och bearnaisesås till Lasse. Detta sköljde han ner med ett gott glas rött.

Själv sitter jag här, med en kanna vatten. Jag ska ha i mig en kanna till idag. Och så har jag inte ätit min middag ännu. Jag spar lite på det, så att jag kan sova ut i morgon och inte blir hungrig så tidigt.

I morrgon tror jag att jag skall ställa i ordning ute på den inglasade altanen. Städa undan lite och så har jag köpt såna där små påskliljor i kruka. Tet a tete, som de kallas.Tänkte göra i ordning i en låg kruka och ha därute på altanen. Det blir nog fint.

Jag tror dessutom att Shelby ska få komma med ut för första gången sen hon kom till oss. Det är ju en vecka sedan jag hämtade henne och kanske hon är lite mogen att få komma ut nu. Hon anpassar sig jättebra och är otroligt kelsjuk. Samira kommer lite i skymundan, så man måste tänka på att lyfta upp henne lite extra så att hon inte blir avundsjuk. Shelby har i alla fall slutat att morra, så fort hon ser att Samira rör sig. Det är ju bra. Ibland nosar de faktiskt på varandra, så de har nog snart vant sig.

Nu ska jag gå till köket och fundera på vilken soppa jag skall välja. De finns i 11 smaker.
4 varma: Svamp, Kyckling, Grönsaks och Sparris
7 kalla: Toffee, Cappuchino, Choklad, Jordgubb, Blåbär, Vanilj och Persika.

Mina favoriter är Sparris, Choklad, Jordgubb, Vanilj. Cappuchino, Toffee och Persika går an.
Grönsaks går också an. Kycklingen gillar jag inte, ej heller svamp.

Man får tillsätta färska örter och kryddor. Så jag tar ibland Kycklingsoppa och tillsätter Gräslök och cayennepeppar. Det blir lite fart på den och man blir definitivt varm =)

Ha en skön fredagskväll, Pompisar!

3 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Jag hoppas inte Lasse tog illa upp.
men visst är den väl bra.*ler*
Jag önskar dej en trevlig Helg.
Kramar.

Agath sa...

Hej Lia!
Man vet ju aldrig,så han har en arbetskamrat so
brukar vitsa till sig.Kolla igenom mina vistar det kanske finns mer som han vill ha. haha.
Ja solen visar sig från sin bästa sida här också,igår hade vi ju både ock men där vi fotade var inte solen men när vi åkte så tittade den fram då och då.
Lycka till med arbetet idag.
Jag önskar dej en trevlig Söndag.
Kramar.

Mary-L sa...

Jag förstår att det i längden blir tråkigt att banta,men håll ut ..det ger ju resultat..sen kan du ju ibland unna dig något riktigt gott.eller hur?