lördag 17 april 2010

Fyndat!

Ja idag blev det ett fynd. Det började med att jag ärvde en gammal karott efter min mormor. Gustafsbergs Pyro, som finns med brun, grön eller blå dekor. Jag har alltid tyckt om den jättemycket. Sen visade det sig att det där är ett samlarobjekt. Så det finns alltså fler men de är dyra. 400-600 kronor är inte ovanligt. Den dyraste är den med brun dekor. Personligen tycker jag att de blå eller gröna är finare, nu när jag har sett dem och jag har faktiskt bara sett ett exemplar av vardera.
De bruna däremot, som är dyrare finns med på i princip varje marknad.  Men nu var det ju en brun som Mormor hade, så det är såna jag sparar på. Idag såg jag även såna där behållare som skall hängas på väggen, med lock på. En för mjö och en för salt. Tyvärr hade jag inte pengar, för de kostade 580 kr stycket. Ordinarie pris, sa gubben som sålde, brukar ligga på ca 800 för en sån.
 Jag har samlat på mig några karotter i olika modeller under årens lopp och betalat dessa summor. Nu har jag idag hittat min sjätte modell. För bara 250 kr! Det är ju halva priset! Då blir man lite glad liksom =)


Bye bye

Inga kommentarer: