måndag 26 april 2010

Visst är det lite skillnad

I min spegelbild ser jag betydligt smalare ut nu. Inte minst märks det på mina kläder. En del kläder är alldeles för STORA nu för tiden. Ändå blir jag besviken, när jag ser hur jag ser ut. Det är mycket kvar att göra här!! Lyckligtvis har jag nu mitt löpband, som gör att jag alltid får mina promenader. Men det är ju bara sedan i Fredags.

Jag har alltså gått ner 13-14 kilo. Exakt hur mycket det är vet jag inte, för jag har inte vägt mig idag som jag brukar, eftersom jag varit i Stockholm på ett möte och kom inte hem förrän vid sjutiden ikväll.

Här ska ni få se mina före-bilder och idag-bilder. Det skiljer 46 dagar mellan bilderna. Vita trosor är de första bilderna. Röda trosor är idag. Ifall ni nu inte ser det ;-)
Lägg märke till att mina armar nu hänger ned vid kroppen istället för att stå ut lite. Och mina ben ser inte riktigt lika kobenta ut! =D

Ni ska veta att jag är jättetuff nu, för jag är ju så gott som aldrig med på bild! Av den enkla anledningen att jag alltid vet med mig att jag ser tjock fläskig (och inte fin) ut. Jag hatar att se mig själv på bild. Det är ju så väldigt avslöjande!


Håll till godo, Pompisar! Nästa gång ni ser mig på bild här i bloggen, är jag smal! Och vältränad!

18 kommentarer:

Linnea S. sa...

Det ser liksom ut som om hela du tajtats till ett per storlekar, mycket snyggt!

Magen och armarna syns det mycket på också, fan vad duktig man kan vara då!

sarawn sa...

Herregud det är ju stor skillnad! Jag är såå imponerad av dig!Du är fantastiskt bra!! Fick du mitt mess ang 1/5 förresten? Kram på dig!!

B-M sa...

Visst är det bra va? Jadå Sara. Vad önskar du dig?

Agath sa...

Hej Lia!
Så du har haft det kallt jag bytte ut min
tjocka jacka mot sommarjackan idag.
Kramar.

PS:Ge inte upp jag tycker du är duktig som sprunget och gått så mycket.DS:

Linnea S. sa...

Det är stor skillnad i ansiktet också ser jag när jag tittar igen, du ser något år yngre ut faktiskt. Inte helt olik camilla :)

nina.. sa...

jisses ! så härligt, som en ny människa, med rakare hållning.. ;D

B-M sa...

tack alla snälla, för era gulliga värmande kommentarer! Det hjälper mig verkligen att hålla ut!

Linda sa...

Kanonbra jobbat! Hela du tajtas åt! Snyggt! :-)

Här kommer ett recept jag vill dela med mig av till mästerkocken. ;-)

Kantarelldoftande Fläskfilé

-4 portioner

400 g fläskfilé
2 dl Creme Fraiche
1,5 msk kantarellfond
10 körsbärstomater
1 msk timjan
50 g kantareller, konserverade eller frysta

Gör så här:

1 Skär fläskfilén i centimetertjocka skivor. Krydda med salt och peppar. Stek i en panna tillsammans med kantarellerna tills de är gyllenbruna.
2. Slå över Creme fraiche, kantarellfon och tomater. Rör om och låt småkoka i några minuter. Strö över timjan.
3 Servera med fullkornsris eller Broccoli.

Tips på variation: 2 vitlöksklyftor och 1 dl grädde för mer sås.

Lycka till och så ses vi på gymmet! Kanske kan få till en tid när vi kan gå dit samtidigt? :-)

Linda sa...

Halloj igen!
OBS!!! Ingen träff på måndag! Vi kör varannan vecka fr o m nu. :-) Tänkte det kunde vara bra att veta.

sarawn sa...

Ja jag är ju en tråkig typ som faktiskt GILLAR att få presentkort :)tex på Ticket o Birsta City. Annars så har jag länge varit sugen på en ny Baden-Baden, en sån som de annonserar om överallt nu där det ser ut som "snören" efter sidorna, vet du vad jag menar då?
Vi ses på lördag! Kram!!

M sa...

WOOOOOHOOOOOOOO! You go girl!

B-M sa...

TACK Linda!

B-M sa...

Jo Sara, jag förstår =) Frågan är, om du bönskat samma saker av andra? Då är ju risken att du får 11 likadana solstolar!!!

Pompi sa...

Tackar tackar Mart!

Andrea sa...

Det syns ju jättemycket! Du är jättefin!

Agath sa...

Hej Lia!
Vet du att i morse tog jag och vägde mej och kan du tänka
dej trots mina promenader så har jag gått upp 2 kilo.Snopet va.
Doris trodde det berodde på att jag fått muskler som vägde.haha
kan det vara så illa.
Jag tycker du är toppen som har tagit så många kilo.
Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
Kramar.

sarawn sa...

Nä jag har faktiskt bara sagt det till dig och till min Lars men jag tror inte att han går och köper någon :) Vis av erfarenhet från vårt bröllop när vi fick 5(!) smörgåsgrillar.......

Camilla Franzén sa...

Att få höra att du är lik mig måste ju ändå vara det bästa att höra! Jag har nämligen hört att jag är jättesöt.