lördag 24 april 2010

Konditionsträning!

Tillsammans med Körslaget har jag promenerat i en timme.  Jag började gå i rask takt i ca 30 minuter. De sista 2 minuterna joggade jag.
Efter ett par minuters vila, så hoppade jag upp på bandet igen ochn  ökade hastigheten betydligt. Sista kvarten höjde jag till maximal lutning och gick så fort jag kunde utan att det kallades för att springa eller jogga.

Svetten rinner om mig! Jag är alldeles blöt i hela håret och är skitnöjd med mig själv!

Enligt displayen på mitt fina löpband, så ahr jag bränt 487 kcal...

Nu Pompisar väntar duschen! :-)

6 kommentarer:

Peter sa...

BRA! Jag blir glad när du joggat! Bränna kalorier och gå är skitbra, men att dessutom lägga till lite högintensiv träning där pulsen går upp rejält är sjukt bra för andra saker än bara viktnedgång. Samt att sådan träning ger efterförbränning mycket längre än lågintensiv. En blandning är dock bäst, såklart. Blir nästan lite stolt häruppe.

Peter igen sa...

och det stötiga momentet i löpning är väldigt bra, i rimliga doser, för att bygga upp skelett, muskler och ligament.

gissa... sa...

och 2min är för övrigt ungefär vad jag orkade med när första gången där när jag bodde hos dig i Korsta, nu kan jag utan större problem jogga/lufsa i 40min. Nu ska jag sluta, men jag blev helt enkelt lite glad :)

Anonym sa...

vet inte hur det gick till, NU i förra kommentaren=slutet av den sommaren.

Agath sa...

Lia!
Bra att det fungerar ditt gåband
önskar jag hade haft en sådan såhade man inte varit en fara för trafiken.+ att man inte behövt bromsa upp för möte av trafik.
Duktig du är.487 kcal själv gjorde
jag bara av med något á 260-70 kcal
Men det blir väl så när jag inte kan gå obehindrat.
Kramar.

Mary-L sa...

hej på dig...jasså det blir en liten Kille ..kul att bli Farmor eller hur..så du har redan blåsippor på din tomt ..härligt ..vi har ju lite snö kvar,så jag kan ej kratta än ...men det hinnar man ju ..ha det gott !