söndag 23 maj 2010

Jag knallar vidare med min egen variant av Halvfart/Upptrappning

Min lunch och middag är nu ökad från kaffefat till assiett  storlek. Proteinet är ökat från 50 gram till 80 gram.
Jag har nyss ätit min mumsiga middag och är verkligen mätt. Jag läser naturligtvis i min Xtravaganzabok hur man ska göra, men jag har ju fortfarande inga soppor, så jag äter keso eller makrill som mellanmål.

Eftersom jag bara promenerade på löpbandet i 30 minuter förut idag, så ska jag ta 30 minuter till - eller mer om jag orkar.

Jag träffade Linda från Guldgruppen i Timrå idag, när jag handlade lite. (Jag hade varit och uppvaktat Millans Jocke som fyller år i morgon)
Nåja, åter till Linda. Hon skrek att ojoj vad smal du är. Och herregud vad du är duktig, så att hela Domus hörde det! =) Jag kände mig ursnygg, som hon höll på!!!
Och då hör det till saken att hon själv har gått ner lika mycket ju. Hon är ju lika snygg som hon säger att jag är! Hon har ju gjort det precis lika bra!
Jag skall dock tillstå att det var jättekul när hon sa så där. Jag skulle behöva träffa Linda varenda morgon innan jag går till jobbet. Snacka om att jag skulle få självförtroende och vara glad hela dagen då!!!

Tack Linda! You made my day!!! <3

Jag vet förstås inte om ni är intresserade av vad jag äter egentligen, men jag skriver det ändå för att ha kollen själv också. Iofs är det ju min blog, så jag skriver väl vad jag vill.

I morgon kväll är det vägning igen. Spännande!

Frukost:
½ fullkornsmacka (35 g) med 2 kalkonskivor och 1 körsbärstomat
1 dl youghurt med 2 msk bär och 1 tsk linfrö
1 kopp the´

Mellanmål:
2 msk keso med 1/4 litet rivet äpple och kanel

Lunch:
80 gr kokt fisk
lite isbergssallad, körsbärstomat och en skivad champinjon
1 tsk XVdressing.

Mellanmål:
2 msk keso och ½ dl bär

Middag:
80 g ugnsstekt kyckling,
2 körsbärstomater, isbergssallad, 2 tsk XV dressing
3 ugnsbakade champinjoner

Kvällsmål
blir ½ burk makrill.

1 kommentar:

Linda sa...

Så lite så. Men det stämmer ju bara! Du är ju helt fabulous! :-)