tisdag 29 juni 2010

Första RIKTIGA sommardagen

Väldigt varmt och skönt har det varit idag! Synd bara, att jag var tvungen att jobba över. Slutar egentligen kl 16, men jobbade till 19.30.

Det är halvårsbokslut på gång och så är det så väldigt mycket att göra på jobbet nu, så det här med att kontrollera och kontera fakturor under normal arbetsid hinner man helt enkelt inte med! Därför jobbade jag över både i söndags ca 5,5 timme, samt ikväll i drygt 3 timmar med det.

Det har blivit någon strödag med 1-2 timmar lite här och där också. Skönt att få undan så mycket som mäjligt, så blir det inte så mycket ätt räkna på till själva bokslutet.

Allt detta jobbande har gjort att jag inte orkat med att springa på löpbandet alls. Jag har i och för sig känt av mina fotleder, så det kanske var bra ändå. Nu har de i alla fall fått vila.
Inte har jag orkat köra med enbart soppor heller. Jag behöver helt klart mer energiintag för att orka med så många och långa dagar. Därför har jag infört nån slags halvfart. Mat 1 gång per dag, soppa resten.

Det är inte hela världen. Jag har gått ner så pass bra, så jag hinner nog med de sista 5 kilona också,
Vem vet, jag kanske kör några dagar helfart senare. Eller ett par veckor. Det blev en hel vecka den här gången.

Nåja, när jag väl kom hem förut, så ar Gittan och Stefan här. Gittan har hämtat lite perenner från mina rabatter. Vi ska ju ändå ta bort alla rabatter som ligger längs husväggarna. Så hon får ta det hon vill ha och så flyttar jag på det jag vill behålla. Resten gräver jag väl upp och stoppar ner på "kasa" Det som överlever växer nog bra där.

I helgen ska vi ha grillparty. Vi brukar ha en 4e-juli fest. Så även i år, fast det blir 3 juli. Det hinner säkert bli 4:e innan vi slutar. =)
Vädret är spått att bli kanonvarmt, så det är ju jättebra! Framför vårt hus kommer Amerikanar bilarna att radas upp. Ja, och så 1 Volvo då...
Vi ska äta amerikanskt: Hamburgare, Pommes Frites (fast - visst är väl det franskt??)
Barbecue-revbensspjäll, Grillade kycklinglår sk"drumsticks", coleslaw,  grillade majskolvar
Amerikanska pankakor med lönnsirap och glass, marschmallows och popcorn.
Vi dricker Carlifoniskt vin och blaskig Amerikansk öl, samt coca-cola. Lite Whiskey blir det också till den som vill ha. Jack Daniels, förstås.

Nu ska jag krypa till kojs så att jag orkar jobba resten av veckan också.

Kram till alla Pompisar som vill ha!

3 kommentarer:

Peter sa...

Hamburgare är iof tyskt om man ska tänka så. Servera majs och potatis! :)

mamma sa...

Jag själv äter nog majs och sallad. Samt lite kyckling, skulle jag tro.

Linda sa...

Låter som du har en härlig helg framför dig. :-)