fredag 25 juni 2010

Midsommar!

Lars klipper gräset, det doftar sommar! Jag har bröd på jäsning i köket och ska strax gå runt ett varv med dammsugaren. Toaletterna ska skuras och sen ska fina duken som mamma har broderat till min 50-årsdag läggas på matrumsbordet. Lite färska blommor från trädgården i köket och vardagsrummet, så kan jag känna mig nöjd.

Solen har varit framme hela dagen, fast just nu mulnar det på lite. Jag var ute förut i solen och brände mig lite (förstås) men hittade som tur var, Peters allergitabletter i bilen, så jag tog en sån för att dämpa reaktionen. Det verkar hjälpa, så nu funderar jag på att käka allergitabletter hela sommaren för att se om de tillsammans med solskyddsfaktor 80 kan göra att jag kan vistas ute lite mer. Det vore guld värt!

Tyvärr ser jag inte förrän ikväll om jag klarar mig från brännskadorna, för det är alltid fördröjd reaktion. De visar sig aldrig förrän på kvällen/natten. Håll tummarna Pompisar!

Nu ska jag ta tag i städningen. Det är inte så mycket, så jag är nog klar på ca en timme.

Ha nu en lugn och glad midsommar alla: Jag beklagar er som är sjuka och hoppas att ni snart mår bättre.



Kramar!

2 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Hur gick det med huden din,fick du för mycket sol på dig.
Idag var det olidigt att gå vi har nästan + 23 garer i skuggan,så jag var slak ochj då hade jag inte gått mer än ungefär hälften.
Kramar.

B-M sa...

Hej. Nej, det gick bra. Jag fick en enda blåsa på armen, men det blev inte nåt riktigt sår av den. Jag ska fortsätta äta allergitabletter, så får vi se om de kanske dämpar reaktionen lite.