tisdag 1 juni 2010

Irriterande!

Hemma från jobbet idag och är fortfarande väldigt förkyld. Nu har det även tillstött rethosta, som jag inte tycker är särskilt kul. Inte heller känns det roligt att behöva stanna hemma  mitt i bokslutet, men vad ska jag göra? Igår var det jättejobbigt att bara vara där. Här hemma kan jag i alla fall lägga mig och vila när det känns jobbigt.
Ska strax åka till Tempo och köpa Bafucin. Det dämpar hostan lite. Nästan är täppt som, jaa jag vet inte vad. Jag tar Rinexin, men det tycks inte hjälpa. Ont i halsen har jag i alla fall inte längre.

Och NEJ, det är inte pollenallergi. Jag är grundligt förkyld!

Jag som ska flyga till Malmö på torsdag! Inte kul att flyga med nästäppa. Inte heller särskilt kul att sitta i möte och vara förkyld. Däremot tror jag inte att jag smittar, för jag har varit sjuk i en vecka då. Skulle tro att jag är bättre redan i morgon. Visst då?

Nu måste jag sticka och köpa Bafucin, eller kanske Strepsils, de har samma verkan men smakar godare ;-)

3 kommentarer:

Andrea sa...

Hoppas att du mår bättre snart!

B-M sa...

Jag mår redan lite bättre, så jag är på jobbet idag. I morgon ska jag till Malmö på ett möte, så det var ju tur att jag piggnade till. Klev upp i morse och kände att, jamen jag mår ju bra! Så jag svidade om och for iväg med en snabbt hopplockad lunch och frukost i en påse!

Andrea sa...

Härligt!!! :-)