fredag 16 juli 2010

Ett lende spred sig i mitt...

...ansikte.

Jag har påbörjat min semester 1½ dag tidigare än planerat. Det blir alltså 5 veckor + 1½ dag =)

I förmiddags åt vi en sen frukost och när Lasse gick ut för att göra vad han gör där ute hela dagarna, så bäddade jag sängen, röjde undan i köket och körde igång en tvätt. Jag tog dessutom tag i min garderob ordentligt och tömde den på allt utom kanske 10 plagg, som antingen är nyinköpta eller så små att jag inte kan ha dem ännu. Nu ligger en jättehög i hallen, som skall sorteras. Vissa plagg skall forslas till Erikshjälpen. Resten får Lars ta till trasor i garaget och om nåt blir över, så slänger jag det glatt!

Sen plockade jag med mig lite nödvändigheter till altanen. Bok, kaffe, sodastream-läsk (sockerfri), mobilen, vanliga telefonen, golvfläkten och den nykasterade kissen, som jag befriade från tratten hon fått för att inte slicka på såret. Jag tänkte att hon behövde komma ut och även skulle få slippa den där plågan. Vi håller ett öga på henne, så att hon inte slickar på såret i tid och otid.

Jag lade mig mot kuddarna mig med kaffemuggen i högsta hugg i den nya soffan därute och så rattade jag in P1 för att lyssna på dagens sommarpratare.

Signaturmelodin började spela och jag kände värmen från solen genom glaset på altanväggen. Jag såg den blå blå himlen och de vita molnen, samt hängbjörkens gröna löv som gungade stilla i den lugna brisen och det var då  jag kände leendet sprida sig i hela ansiktet!

Det här är sommar och semester för mig! Att jag sen inte lyssnade särskilt noga på vad-han-nu-heter gör inte så mycket. Det är själva känslan av lång ledighet och sommar som är så härlig! Och så signaturmelodin "Sommar, sommar, sommar"

Nu är jag inne och svalkar mig lite. Det blir himla varmt på en hel-inglasad altan ska jag säga! Snart har solen gått runt hörnet och jag får skugga från den stora Bollpilen som står utanför garaget. Den är banne mig störst här i trakten! Helt enorm. Om det regnar står man torr därunder =)

Semesterkramar till alla Pompisar!

Inga kommentarer: