söndag 8 augusti 2010

Nu drar det ihop sig till Bröllop!

Hemma igen, på en snabbvisit. Vi var ju i Rättvik förra veckan och kom hem i går kväll. Ni ska jag bara tvätta och packa om väskan innan jag drar till Baksjöliden för att hjälpa till inför Marta och Peters bröllop som går av stapeln på lördag.

Jag har en lång lista med saker som skall med och så en del som jag måste handla i morgon. Jag har ju nästan bara haft bröllopstårtor i huvudet i flera månader nu. Jag vet precis hur jag skall göra och jag har visualiserat tårtorna i mitt huvud så till den milda grad, att jag skulle kunna göra dem i sömnen, nästan =)

Foton kommer och även ett litet utlåtande angående smaken.

Dagen idag har ägnats åt tvätten samt att plocka ihop alla grejer och pricka av dem på min lista. Jag kom av en händelse ihåg att lägga fram det paketet som Marta skulle ha fått i 25-års present. Jo hon fick paket, men inte alla paket som hon skulle ha haft. Dagen efter hittade jag till min förvåning den oinslagna presenten i en byrålåda. Så nu får hon den på tisdag istället. Alltid kul att få paket, eller hur?

Min semester är avklarad till 3/5. Alltså två hela veckor kvar. Härligt! Stackars Lars skall börja jobba i morgon. Han har haft sex veckors semester, så det är väl egentligen inte synd om honom. Eller?

I morgon är det måndag och jag har lite att pyssla med. Bland annat ska jag till frissan. Man vill ju vara snygg i håret på sin sons bröllop!
För första gången någonsin ska jag fixa lite färg i mitt hår. Hittills har jag ju bara tonat själv vid 2 tillfällen i mitt liv. Det blev inte bra. Inte bra alls...Så nu får vi se vad Jenny hittar på! Risken finns att jag går därifrån endast klippt, med min vanliga färg/brist på färg.

Efter det ska jag till Millan och fixa hennes soffa och ställa i ordning sängen. Hon har sålt sina möbler som skall hämtas i början av veckan. Hon ska ju flytta ihop med Jocke, så de behöver ju inte behålla allt från två hushåll. Jag måste fixa i morgon, för jag åker ju på tisdag morgon.

Ja mycket mer än så har jag inte att berätta. Jag har ökat ett kilo på semestern. Skulle tro att det är avsaknad av träning under de senaste två veckorna som är orsaken till det. Så nu blir det soppa i tre dagar, för det är så mycket soppa jag har hemma just nu. Har inte råd att köpa hem något än heller, så jag tar det direkt samma vecka som jag börjar jobba igen. Jag hade ju ändå tänkt ta bort mina sista sju kilo då. Nu blir det istället åtta kilo som skall väck.

Det har varit för mycket sol, för att jag ska ha kunnat promenera ute, så bara jag är hemma igen, så ska det bli bättre. Nu är det snart höst och solen försvinner alltmer, då kan jag börja jogga utomhus lite försiktigt. Till vintern planerar jag att åka längdskidor. Det tycker jag om. Kanske jag ska önska mig ett par skidor i födelsedagspresent?

Nu ska jag strax natta.

Ciao pompisar!

6 kommentarer:

Linnea S. sa...

tjoho, vad spännande det ska bli med bröllopet!

Linnea S. sa...

Tack vad du är snäll! Men jag tar en kudde och filt med mig till bussen ändå så det är lugnt. Tänkte att vi kanske kan sova lite redan på resan upp till s-vall om det går.

Är inte helt säker på om jag ska ha en klänning, i så fall blir det en svart. Eller om det blir en fin röd mammablus som jag har beställt och några snygga svarta byxor.

Det ska bli kul att se din nya klänning! kram

nina.. sa...

kul med bröllop, du lär gråta så det skvälar =)
bra att du ska åka skidor åxå, då kan jag låna dit löpband i vinter :)

Agath sa...

Hej Lia!
Tack för du saknat mig.
Det har varit en jobbig vecka men det har du säkert
läst redan.
Kramar

PS:Kommer tillbaka snart för jag har saknat dig.PS:

Agath sa...

Lia!
Ja den var en fasa att komma hem till,hade jag inte haft
lådor att lämna här så hade det inte funnits något hem sa
brandmännen,nu får vi väl se hur mycket som går att räddas.
Varje natt när jag gick på toa så greps jag i panik för det
luktar fortfarande brandrök.
Tack för styrkekramarna
Kramar.

Agath sa...

Hej Lia!
Ja det är tråkigt,ja man får vara glad att
det inte hände på natten,då hade man nog blivit där.
Kramar