onsdag 8 september 2010

Snart snart snart

Hej Elliott

 Jag längtar så mycket tills jag får träffa dig, så det är inte klokt!
Jag är så nyfiken på hur du ser ut och så vill jag förstås se att du har alla fingrar och tår i behåll.
Ja det spelar ju ingen roll, egentligen för min del, jag älskar ju dig oavsett hur du ser ut, men ändå liksom.

Jag vill ju att du ska vara frisk och må bra.

Lite ledsen är jag förstås att du kommer att bo så långt ifrån mig. Vi kommer inte att kunna träffas så mycket som jag skulle önska. Det blir inte heller så lätt för din mamma och pappa att få barnvakt en kväll för att gå på bio eller så där. Däremot ska jag spara så mycket jag kan av semesterdagarna, så att jag kan åka till er regelbundet. Jag hoppas de vill åka utomlands nån vecka ibland, så att jag får vara barnvakt.

Va? Har du en mormor också? Ja men henne får de fixa annan barnvaktstid till =)
Vi kan nog fixa ett schema ska du se. Inte behöver du vara hos mamma och pappa så mycket inte!

Jag tänker sjunga för dig och bära på dig. Vi ska bygga med lego och läsa jättemycket. Vi mysa och baka och gosa. Jag kommer att lära dig allt som jag har lärt din pappa och hans syskon. Vi kan leka i lekparken, gräva i sandlådan , cykla och leka med bilar. Eller dockor.

Vi ska städa, laga mat och så små frön och fika tillsammans.  Farfar-Lars ska lära dig att skruva i bilar och snickra och laga saker.

Din mamma har sagt att du kan få komma till mig en vecka på somrarna. Det ser jag fram emot. Din första sommar så är du bara 9-10 månader gammal, men det spelar väl ingen roll? Visst vill du vara hos farmor en vecka direkt, första sommaren? Jo jag förstod väl det!

Nu ser jag fram emot att du föds till att börja med. Det är nu 8 dagar kvar innan din beräknade födelsedag.

Jag håller tummarna att den händelsen inte blir för jobbig för dig. Men det glömmer du snabbt. Jag lovar.

Kram så länge, tills jag får hålla dig i famnen för första gången. Det är nog min största längtan just nu.

Din Farmor

6 kommentarer:

sarawn sa...

Vad mysigt du skriver om lille Elliot! Jag märker verkligen hur mycket du längtar :) Kram!!

Agath sa...

Hej Lia!
Vilket rart kärleksbrev till ditt barnbarn,om allt går vägen
är det väl bara fyra dagar kvar.
Det märks ju att du längtar väldigt mycket.
Jag vågar inte säga grattis än men det kommer det lovar jag.
Så han ska heta Elliott,rar namn och väldigt orginellt.
Kram till blivande farmor Lia.

Agath sa...

Hej Lia!
Hur många mil hade ni och köra om ni var i Göteborg.
Ja ska han snart ankomma till denna världen så är det
väl så tror du hon går tiden ut,din svärdotter?
Hoppas allt går bra med lilla Elliott.
Godnatt vännen.
Kram.

Agath sa...

Hej Lia!
Oj oj det var ingen dålig sträcka,massor med sträcka
på benen fick ni säkert göra för att inte bli trötta.
Körde ni förbi Örebro och 20 mil därifrån så fall körde
ni förbi Lekåsa också som är avtagsvägen till oss.
Orkade du jobba över huvudtaget idag du måste ha varit
mastigt trött,tänk ifall lille Elliott föds den 17/9
för i så fall föds han på min store sons födelsedag.
Kramar.

Agath sa...

Hej Lia!
Oja vi bor ca:1,1 mil från Nossebro.
Ja min son fyller då så ni är också en konstig
släkt som fyller på varandras bemärkelsedagar?
Men jag ser du har ett strå vassre än jag i alla fall

Ja jag har heller ingen att kivas med att fylla i December.
Kramar

Lill sa...

Oh, så fint du skriver till ditt kommande barnbarn. Jag fällde en ligen tår.. Hoppas allt går bra nu. Ingenting går upp mot att få barnbarn. Man älskar dom så otroligt mycket! Kram :-)