torsdag 28 oktober 2010

Nu vet jag

Nu vet jag definitivt att  om man gör sitt allra bästa och alltid gör det där lilla extra. Om man har stor kunskap inom sitt yrke och är vad som kallas "ett ankare". Om man löser en massa problem och har överblick, samt en massa kunskaper som ingen annan har.
Då är man värd - ja man  är värd -ca 95 kr i månaden i löneförhöjning...och om man har tur och drar en vinstlott i löneöversynen, då kan man få en hel 100-lapp till!


Jo det är säkert man kan få en hel hundra lapp. Utöver de 95 kronorna.

Det ni!

Och inte nog med det. Man får pengar retroaktivt också. ..fast inte från april när avtalet gick ut, utan från juni. Så jag räknar med 475 kr retroaktivt och 95 kr i löneförhöjning. Och om jag har TUR, så blir det 900 kr till. Totalt alltså.

Skönt att veta att man är värdefull för sin arbetsgivare och att densamme verkligen uppskattar det jobb man lägger ner om dagarna! Eller hur, Pompisar?

Är det någon som undrar varför jag nu aktivt har börjat se mig om efter annat jobb.....?

Ja ungar, jag vet. Det skulle jag ha gjort för länge sedan. Men förr fick man åtminstone en normal löneförhöjning på en 500-ing i månaden, eller till o med mer.

2 kommentarer:

Linnea S. sa...

Sugigt... Det lär ju inte bli så lätt, om ens möjligt, att ersätta dig så dom borde vara mer måna om att ha dig kvar tycker man...

Linnea S. sa...

hm, du förresten, var det mosad potatis i potatisbullarna, inte riven?