tisdag 21 december 2010

Utmanad igen

1. Hur gammal är du om fem år? 57

2. Vem var den sista du träffade? Lars

3. Hur lång är du? 164centimeter

4. Vilken var den senaste film du sett? Avatar

5. Vem ringde du senast? . Chiara Bignamini, som är en kund i Italien

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Lars och jag undrade ur han mådde idag, med sin feber och värk i kroppen.

7. Vad är dagens planer?Att fortsätta med Julstöket. Ta fram lax och röding ur kylen, så att jag kan grava dem i morgon.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? var gifta. Pappa är död sedan många år.

10. När såg du senast din mamma? I Söndags. Vi Julhandlade.  Och så ska jag till henne i morgon också.

11. Vilken ögonfärg har du? Gråblå.

12. När vaknade du idag? Klockan sex  för att göra mig i ordning till jobbet

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej

14. Vilken är din favoritplats?Vår inglasade altan på sommaren

15. Vilken plats föredrar du minst?Sitta på en buss, för en lång resa.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hemma i huset, som pensionär och myser.

17. Vad skrämde dig som barn? Varje rum som jag lämnade så att det blev tomt och mörkt bakom mig.

18. Vem fick dig att skratta senast? Min ena katt

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det finns hundratals i huset...

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig? utan

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två. En sladdrig "gosekudde" och en tjockare att ha under nacken när jag läser.

23. Hur många landskap har du bott i? 3 tror jag. Medelpad, Sörmland och Blekinge.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Aldrig

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota

26. Är du social? Ja ganska

27. Vilken är din favoritglass? chokladglass

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? sluta jobba direkt och gå i tidig pension.

29. Tycker du om kinamat? Jomenvisst

30. Tycker du om kaffe? Absolut

31. Vad dricker du till frukost? Yoghurt å müsli

32. Sover du på någon särskild sida? Jag snurrar runt i sängen som en propellervinge

33. Kan du spela poker? Någorlunda

34. Tycker du om att mysa? Det är min favoritsysselsättning

35. Är du en beroendemänniska? Det tror jag nog

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, 3 st

37. Vill du ha barn? Jag har 3 egna och 2 bonusar

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mina ungdomar, som det verkar =)

42. Äger du dyra smycken? Ja ett i alla fall. En diamantring jag fick när jag fyllde 50

43. Har du någon gång testat narkotika? Oh nej

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En chokladbit

45. Vem är den roligaste människan du känner? Känner många, Lasse har finurlig humor han

46. Välj ett ärr på din kropp? Ett på höger överarm som var jättestort, men som har krympt och bleknat ganska mycket

47. Vad har du för ringsignal? Gamma ring ring, som gammaldags vanlig telefon

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nope

49. Flirtar du mycket? ja det skulle vara med småbarn då

50. Vart togs din profilbild för din blogg? har ingen

51. Kan du byta olja på bilen? Ja om jag måste. bara nån påminner mig om hur man gör. Och var...

52. Har du fått fortkörningsböter? jJa en gång 1987. Jag körde 63 km/h på 50 väg. Utanför en skola. En söndag när alla barnen var hemma på Jullov.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Kvinnor i väglöst land, en historiebok berättad av gamla kvinnor om sin uppväxt i nybyggarfamiljer i övre Norrland

54. Läser du dagstidningen? vareviga dag,Sundsvalls Tidning och Dagbladet. Aftonbladet på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix

56. Dansar du i bilen? Nej jag kör den oftast.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Räknade ut lastfördelningen i några järnvägsvagnar på jobbet.

59. När var du i kyrkan senast? Hmm. jag har ju gått ur kyrkan, men jag var på en begravning i ett kapell för några veckor sedan. Vi tittade i en kyrka i somras i alla fall. Den var så vacker.

Nej nu tar jag och utmanar Milla

1 kommentar:

Linnea S. sa...

har du tre bonusbarn?