fredag 18 mars 2011

Nedåt går det

Och jag blir bara gladare!

Jag hade glömt HUR hungrig man är i början och jag hade även glömt hur pigg man blir!

Glad och trallande känner jag mig nästan varje dag nu. Vikten går nedåt i rasande (fniss) fart.
Jag har gått ner 5,5 kg och idag är bara dag nr 9!

Anledningen till det snabba viktraset är nog att jag nuförtiden även rör mig väldigt mycket mer, än vad jag gjorde för ett år sedan. På den tiden rörde jag mig ju helst inte i onödan.

Idag försöker jag gå på spinning 2 gånger i veckan, jag dansar bugg 1 gång i veckan och så hoppar jag upp på löpbandet ibland. Så jag gör ju väldigt mycket mer nu, än vad jag gjorde förr i tiden.

Jag tycker nog att det är bra ju mer jag minskar i vikt nu, för jag vet ju hur det blir om några veckor. Då börjar jag min behandling på hudkliniken. Jag skall äta 40 mg kortison om dagen i 3 veckor. Gissa att jag kommer att gå upp i vikt!
Dessutom rekommenderas man att ta PUVA tabletterna i samband med mat, för att undvika illamående. Ja, i så fall, så avbryter jag helfarten och går in på halvfart istället, men först vill jag prova att fortsätta med helfarten förstås. Vi får se.

Jag känner mig smal nu och har ca 3 kg kvar att gå ner, innan jag är där jag slutade runt midsommar. Sen är det bara de sista få kilona kvar till min målvikt. Och jag är laddad! Oj oj oj, vad laddad jag är!

Jag ser fram emot att få avsluta min viktminskning och bli smal och framförallt VÄLTRÄNAD!

Nu ska jag åka och hämta Lars. Vi ska på fest ikväll. Jag var på fest igår också. Då åt jag Sparrissoppa. Ikväll ska jag festa loss på Kycklingsoppa. Man måste ju variera sig, eller hur Pompisar?

Gårdagen var jättetrevlig och tiden försvann så snabbt. Vips så var det dags att gå hem. Så skall det vara när man är på "bjudning"

Igår var jag hos en av mina arbetskamrater. Ikväll ska vi till en av Lasses arbetskamrater. Trevligt.

Ha en skön helg, Pompisar!

Inga kommentarer: