måndag 26 september 2011

Vem ska du köpa julklappen till?

Hej ungar.

Nu har vi gjort listan över vem som skall köpa julklapp till vem.


Du köper 1 julklapp.
Den ska kosta 300 kr.

Om du och din sambo/maka/make vill köpa fler paket till varandra, så är det helt OK, men grejen är att vi alla ska få varsin julklapp "gemensamt"
All julklappshandling till Elliott är helt fri =)

Eftersom det är lite osäkert hur det blir med Marta och Peter, så har vi  tänkt så här:

Lars köper julklapp till Daniel, men om Marta kommer så köper han den till Marta istället
Daniel köper julklapp till mig, men om Peter ska komma, så får Daniel köpa en julklapp till Peter istället.

Och så får Peter i så fall köpa en till Daniel och Marta köper en till mig.

Givare
Mottagare
Johnny
Ida
Ida
Linnea
Linnea
Lars
Lars
Daniel (ellerMarta)
Jocke
Johnny
Magnus
Camilla
Daniel
B-M (ellerPeter)
B-M
Jocke
Camilla
Magnus
Peter
(Daniel)
Marta
(B-M)




8 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Haha, vilken utmaning för mig och Magnus, tror inte någon av oss har koll på vad den andra vill ha för 300 kronor.. Men vi får väl höra runt med andra!

Linnea S. sa...

Okej, game on för Johnny då! Jag själv har en del idéer redan. :)

Peter sa...

blir toppen det, har redan bestämt vad jag ska köpa

Peter sa...

Alltså, jag vet att det inte är så poppis att åka till Norge, men varför måste Marta köpa två presenter? "Lars köper julklapp till Daniel, men om Marta kommer så köper han den till Marta istället och så är det hon som köper en julklapp till Daniel.(...) Och så får Peter i så fall köpa en till Daniel och Marta köper en till mig." :)

Jag, en Farmor och Mormor sa...

Om Marta kommer så köper hon till mig och ingen annan förstås.

Peter sa...

lite stökigt att få tag på ingredienser bara, men det går ju att beställa på vilken butik, som har chark, som helst. Och det bör vara rätt billiga delar.

Jag, en Farmor och Mormor sa...

Nu vet jag. Oavsett vem som jag skulle ha köpt julklapp till, så hade de andra blivit avundsjuka, tror jag =)

Pepp sa...

mendu! om jag blir kvar i sundsvall i några dagar i jul (lite beroende på vart marta ska och om jag ska jobba i jul osv osv osv) kan vi väl göra haggis hos dig?