måndag 24 oktober 2011

Hälsotest och Zumba!

Idag har det gjorts en hälsotest på Pompi. Jag har vägts och mätts midjemått och det har tagits både blodtryck och blodprov. Kolesterolvärdet har kollats och mina öron har lyssnat på näst intill obefintliga små pip.
Jag har suttit på testcykel med pulsband runt bröstet och trampat glatt småpratande. Till sist frågade sköterskan om jag inte  kände mig åtminstone lite ansträngd i alla fall? år 2006 tyckte jag inte heller att det var så jobbigt, men då (2006) hade pulsen sagt att det var mycket jobbigare, än vad den sa idag. Bra va?
Kondition = förbättrad
Vikt = förbättrad
Till och med hörseln var förbättrad!

Summa summarum: Jag fick en OK-stämpel på ena skinkan ;-) Typ.

Jag bad att få komma tillbaks om ett halvår för att visa min nya viktminskade kropp och för att få göra ett nytt konditionstest. Bara för att få se skillnaden =)

jag har även varit på vårt kära Häreborg och kört ett svettigt Zumba-pass. Skönt.

Godnatt Pompisar

2 kommentarer:

June sa...

Grattis!Vad du är duktig och effektiv..ingen stugsittar här inte :)
Du har så rätt så...gäller bara att hitta energin att komma igång.

B-M sa...

Jag hinner inte stugsitta så mycket =)
Kul att se dig här. Och kul att du kommenterade också =D