söndag 23 oktober 2011

Härliga höstdag

Det är så fint ute. Solen skiner. En sol som jag faktiskt tål!

Jag ska ta mig ut i skogen och plocka på mig diverse små skaer.

Blåbärsris. Granris. Mossa? Vi får se. Jag törs nog inte ta mig till mitt fina blåbärsställe, där den finaste mossan finns,för det är ju jakt på helgerna och jag kan ju tas för en älg. Eller hare. Trots reflexväst i knallgul skrikig färg. Jag törs faktiskt inte chansa.

Vi har på börjat renoveringen av trappan/hallen. Ett bra tips är att börja dra loss den fula heltäckningsmattan på trappstegen. Då måste man ju fortsätta, eller hur? Så nu är det 3 st nakna trappsteg.

I begynnelsen var det en helt vanlig furutrapp, men linoleummatta nedsänkt i trappstegen. Sen kom någon på den briljanta idén att hårdlimma fast tjock heltäckningsmatta över det hela. Så först måste heltäckningsmattan bort. Under den sitter tjockt med gammalt lim. Och under limmet alltså linoleummattan.
Mitt förslag är att rycka bort heltäckningsmattan och limma + skruva fast MDF-skivor eller nåt annat material ovanpå, samt måla.
Lars vill först prova att slipa innan målning.Vilket jag tror är jättejobbigt och tidsödande till tusen.
..men vi provar väl att slipa ett trappsteg, så får vi se sen hur vi fortsätter.

Nu ska jag ut i solen och skogen.

Ha det bra, Pompisar

2 kommentarer:

sarawn sa...

Det finns trappsteg i lamimnat att köpa, bara o sätta dit!

Jag, en Farmor och Mormor sa...

JO och sååå "billiga"