onsdag 4 januari 2012

Förkylning del 4

Hostar och snyter mig. Hostar och snyter mig. Det känns inte så bra det här. Om det inte är bra på måndag, så blir det doktorn. Det känns inte riktigt som det ska i luftrören. Inte alls.

Inte heller kan jag dra igång med Xtravaganza och helfart, samt motionen som jag så väl behöver och vill göra. Jag kan inte ta en promenad ens, för det blir bara jättejobbigt och det känns som om feber skall bryta ut igen om jag gör något. Surt.

Men jag har räknat ut en strategi, som jag faktiskt behåller för mig själv. Jag har planer och känner mig glad. (Mellan kraxandet)

Annars är det som vanligt här i Indal. Jag har börjat plocka undan julen lite. De flesta adventsljusstakarna är nedplockade och så även alla tomtarna. Julgranarna står kvar  alla tre och girlanden i öppningen mellan kök och vardagsrum. Julgardinerna är kvar och så även lampkulorna i fönstren, samt julstjärnorna.

I morgon är det trettondagsafton och jag tänkte göra lax i ugnen på grovsalt bädd. Jag skall blanda philadelphiaost med kryddor och breda ut ovanpå laxen. Till detta blir det pressad potatis och hollandaisesås.
Hoppas jag känner lite smak i alla fall, för när jag åt glass nyss - det är skönt för en förkyld hals - så smakade den ingenting!

NU ska jag drick lite thé och krypa till kojs.

God Natt till er , Pompisar (Och Gott Nytt År, för det hade jag glömt att säga)

Inga kommentarer: