söndag 8 januari 2012

"Ledig"

I morgon börjar jag att jobba igen, efter att ha varit ledig. Ja ledig och ledig. jag har faktiskt varit sjuk större delen av tiden, så det känns som om jag skulle behöva den där vilan nu faktiskt.
Förkylningen är mycket bättre nu, men sitter fortfarande i, med snuva och rethosta.
I morgon bitti ska jag försöka (FÖRSÖKA) ta en morgonpromenad. Bara det inte är för kallt för mina luftrör, så att jag börjar hosta. Skall dock göra ett försök att komma igång med motionen.

Om jag går Stigevägen runt, via Tempo och Solgården och sen in runt Hagmarksvägen, så är de ganska precis 2 km. Det kan vara lagom att börja med. Varje vardagsmorgon. Bara jag tar mig ur sängen. Har lite lätt att somna om. Hör inte ens att Lasse kliver upp. Så han väcker mig vid 06.30 varje morgon. Då har han varit uppe och läst tidningen och ätit frukost redan.

Tyvärr känner jag av hostan i kall luft, så det kan bli ett problem. Skall dock göra ett seriöst försök. Sen hem och duscha och åka till jobbet.

Nu är det dags att natta, Pompisar.
Suss gott.

Inga kommentarer: