lördag 9 februari 2008

Att hitta rätt färg är inte alltid så lätt

Vi har målat klart i hallen. Det har spacklats och maskerats och målats i kanter och hörn. Vi har rollat väggarna två gånger. Hela tiden med en lite gnagande känsla, att vad grått det blir? Men det blir nog bättre när det torkat... Det blir nog bättre när vi målat andra lagret...

Men icke. Det blir inte bättre. Det är grått. Inte beige. Snyggt grått, men absolut inte beige.
Vi tar med oss färghinken i morgon till affären och kollar om de verkligen har blandat rätt.
Har de gjort det, så är färgen på färgprovet vansinningt missvisande. Vi hade faktiskt med oss en bit tapet, som vi använde för att försöka hitta rätt nyans. Men vad hjälpte det??
Vi får i alla fall en välmålad vägg =)

Visst känns det lite surt att lägga ner en massa jobb och så blir det ändå inte bra. Fast vi jobbar mycket bra tillsammans, Lars och jag. Det är bra att man kan hitta något positivt i eländet.

Nej nu ska vi muntra upp oss med lite middag. Idag har jag en mumsig Broccoligratin i ugnen.
Sen tror jag att jag ska unna mig en liten drink, efter allt slit. Campari och soda.
Smaskens.

Över och ut, rödtjut

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm:( blir lite sur att ni hinner göra så mycket ... Här händer inget,Roger ej så pigg och jag har ju min "förbaskade" arm som aldrig blir bra ,ska in på en ny undersökning om tre veckor HUGA.......

Anonym sa...

Men man jobbar bara når man kan. Ibland går det inte alls att göra nåt, pga onda ryggar, axlar och nackar. Man måste passa på, när man har ork. Man vet aldrig när den behagar komma tillbaks.